הנסיגה מסוריה: התבטאות נוספת הערב (רביעי) של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בישיבת הקבינט של הממשל האמריקאי במהלכה הסביר את גישתו לגבי היום שאחרי הסגת הכוחות האמריקאיים משטח סוריה וציין כי האיראנים למעשה יכולים לעשות ככל העולה על רוחם בסוריה.



"איראן מוציאה אנשים מסוריה, הם יכולים לעשות שם מה שהם רוצים, למען האמת", אמר טראמפ, "איראן רוצה לשרוד. הם רצו להשתלט על המזרח התיכון ולהרוס את ישראל". עוד הוסיף: "לאחר שאני חיסלתי את עסקת הגרעין איראן נהייתה מדינה אחרת לגמרי מזו שהייתה כשנכנסתי לתפקידי".


בנוסף ציין כי הוא "מעוניין להמשיך להגן על הכורדים, על אף הוצאת הכוחות מסוריה". טראמפ בחר לא לציין את כמות הזמן המדויקת הנדרשת להוצאת כל הכוחות האמריקאיים משטח המדינה הערבית. בישיבת הקבינט הכחיש את העובדה כי נתן לוח זמנים מדויק לעניין, וציין כי הסגת הכוחות תיקח "תקופת זמן מסוימת", זאת למרות הדיווחים שדיברו על משך של כארבעה חודשים להשלמת התהליך.
טראמפ הערב בקבינט. צילום: רויטרס


כזכור, בעיתון ה"ניו יורק טיימס" נטען כי במהלך ביקורו המתוקשר בעיראק בחודש האחרון, הנשיא אמר בשיחה פרטית עם מפקד הכוחות האמריקאים בעיראק ובסוריה, סגן אלון פול לקמרה, כי לחייליו יוקצבו מספר חודשים כדי להשלים נסיגה בטוחה ומסודרת.

תוכניתו האחרונה של טראמפ הותירה פתח לשאלה האם תתרחש נסיגה מסודרת מסוריה. מומחים צבאיים אמרו כי הם זקוקים לפרק זמן של כ-120 יום, שהם כארבעה חודשים, כדי לבצע את הנסיגה בצורה בטוחה. הם ציינו כי יש להחליט איזה ציוד יועבר למקום אחר, איזה יישאר לשימוש בעלות הברית, ואיזה מהציוד ייהרס כדי להשביתו ולמנוע את נפילתו בידי הסורים, הרוסים והאיראנים.