על רקע המשבר בממשל האמריקאי סביב מימון החומה אותה רוצה להקים הנשיא דונלד טראמפ בגבול עם מקסיקו, שהוביל להשבתה חלקית של פעילות הממשל, נפגשו הלילה (חמישי) נציגים דמוקרטים ורפובליקאים עם טראמפ בניסיון להגיע לפתרון המשבר. מנהיגת הדמוקרטים בקונגרס האמריקאי, ננסי פלוסי, נקטה בראיון לרשת CNN בקו חריף ואמרה כי היא "לא מוכנה להעביר שום מימון". מנהיג הרפובליקאים, מיטש מק'קונל, אמר כי שום הצעה של הדמוקרטים לפתרון המשבר לא תתקבל מלבד מימון החומה.



מנגד דווקא טראמפ בציוץ בחשבון הטוויטר שלו נקט בלשון יותר עדינה ואמר כי "שני הצדדים חייבים לעבוד יחד כדי להעביר חוק מימון שמגן על העם הזה  - זוהי החובה הראשונה והחשובה ביותר של הממשלה. אני מוכן לעבוד עם הדמוקרטים כדי להעביר הצעת חוק אשר תאבטח את הגבולות שלנו. בואו נעשה את זה".



הממשל בארה"ב מושבת כשבועיים לאור התעקשותו של טראמפ לכלול בתקציב את הסכום הנדרש על מנת לממן את הקמת הגדר בגבול עם מקסיקו. "זה מסוכן מאוד, סמים זורמים פנימה, סחר בבני אדם, כל כך הרבה בעיות שונות, כולל כנופיות. אנחנו לא רוצים אותן בארצות הברית, אנחנו לא רוצים אותם בארצנו", אמר טראמפ בהתייחסו למצב עם השכנה מדרום.