קטאר תעביר בשבוע הבא לרצועת עזה סכומי כסף לתשלום למשכורות פקידי חמאס, כך דווח הבוקר (חמישי) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". הכסף יועבר שוב באמצעות השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי. על פי הדיווח, ישראל הודיעה למתווכים המצרים והקטארים כי בכוונתה להרחיב את שטחי הדיג ברצועה ל-12 מיילים ימיים, במידה ויישמר השקט.
בתוך כך, נוכח גל המעצרים של אנשי חמאס בגדה המערבית, שבאו כתגובה לגל מעצרים של אנשי פתח ברצועת עזה ולמניעת פעיליה מלציין את יום השנה (הדנה) ה-54 של הארגון, גורמים בארגון השולט בעזה מסרו, כי נבחנת האפשרות להעניק את כל מוסדות פתח ברצועה לאנשיו של מוחמד דחלאן, יריבו המושבע של יו״ר הרשות אבו מאזן, כנקמה על המהלכים של מנגנוני הביטחון של הרשות.
עם זאת, בחמאס חוששים מתגובה שלילית של קטאר וטורקיה, שרואות בדחלאן, איש האמירויות, ששמו עלה כמי שהיה מעורב גם ברצח העיתונאי הסעודי ג׳מאל חאשוקג׳י, כאויב וחתרן בלתי נלאה נגדן.

כזכור, בחודשיים האחרונים השגריר הקטארי העביר פעמיים לשטחי הרצועה מזוודות המכילות 15 מיליון דולרים במזומן. מספר שעות לאחר ההעברה, פורסמו תמונות של התורים הארוכים של תושבי הרצועה הממתינים כדי לקבל את המשכורות. חשוב להדגיש כי בדיווח שפורסם היום, לא צוין הסכום שיועבר.