המשטרה צפויה להגיש היום (חמישי) הצהרות תובע נגד עשרה חשודים המשתייכים לרשת הברחת סמים מסוג קוקאין מדרום אפריקה לישראל. החשודים הם חנניה כנפו, רמי יוגב, יניב חזן, אבי פרץ, אסי בן אבו, רועי חן, אשר מסילתי ושחר לוי. שמם של שני חשודים נוספים, בהם עורך דין, נאסר לפרסום. יוגב הוא בכיר באל על, המשמש כמנהל מדור פיתוח אמצעים בחברה.


החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 ולוותה על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). תחילת החקירה הגלויה במעצרם של חמישה חשודים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות לכאורה בעבירות של תיווך וייבוא סמים, קשירת קשר לפשע והלבנת הון וכן עבירות נוספות. 

החשודים נעצרו לאחר שבמזוודה של אחד מהם התגלו 20 ק"ג של סם מסוכן מסוג קוקאין, כאשר עם התקדמות החקירה נעצרו תשעה מעורבים נוספים, החשודים, כל אחד על פי חלקו, במעורבות בייבוא הסם.

במהלך החקירה עלה כי חברי הרשת פעלו באופן מאורגן ושיטתי, כשהם מצליחים להבריח את הסמים לישראל כשבכל פעם, רמי יוגב מסייע בהברחת הסם לאחר שקיבל אותו לידיו מבלדר. לאחר מכן הוא נמנע מלדווח על הנעשה לממונים עליו ולרשויות האכיפה ודואג להעביר את הסם בעורמה תוך שהוא מנצל את תפקידו ואת האמון הרב שניתן בו ומעלים אותו מעיני רשויות האכיפה והכל תמורת בצע כסף.

עוד עלה בחקירה כי חברי הרשת הצליחו בחודשים האחרונים לייבא לא פחות 160 ק"ג כאשר בכל פעם מוברחים כ-20 ק"ג. שווי ק"ג של סם מסוג קוקאין טהור מוערך בסכום של 300 אלף ש"ח. המעורבים, כל אחד על פי חלקו, קשרו קשר, תכננו, תיווכו והוציאו לפועל במשך תקופה ארוכה ייבוא של מאות ק"ג של סם מסוכן מסוג קוקאין לישראל בשווי מאות מיליוני ש"ח.

משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נגד תופעות של פשיעה חמורה, תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים, על מנת לחשוף עבירות המסכנות את בטחון הציבור ופוגעות בשלומו ולהביא את מבצעי העבירה לדין.