ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) ביום עיון לזכרו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, באוניברסיטת בר-אילן, בפני 650 צוערי בה"ד 1 והתייחס להתפתחויות במצב הצבאי בסוריה, האיום האיראני והחלטת טראמפ להשבת הסנקציות על הרפבוליקה האיסלאמית. נתניהו אמר כי "אתם תיכנסו לפקד עכשיו בצבא של מדינה שמוקפת אויבים בכמה חזיתות. אנחנו פועלים בנחישות נגד כל מי שחותר לסכן אותנו"

"זה קורה כרגע בסוריה, נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בסוריה, זה קורה גם בגבול הלבנון" אמר ראש הממשלה בעקבות מבצע "מגן צפוני" והוסיף, "אנו שוללים מחיזבאללה את נשק מנהרות הטרור, שהוא הכין כדי לתקוף אותנו. הוא הכין כאן תחבולה, ובתחבולה ניפצנו לו את נשק ההפתעה המרכזי" 
בנושא האיראני אמר כי "האיום הגדול ביותר מצד איראן הוא האיום של נשק גרעיני בידי מעצמה שמצהירה שאנחנו צריכים להיות מושמדים מעל פני האדמה. גם כאן אנחנו נאבקים, ונאלצתי לעתים להיאבק מול כל מנהיגי העולם".

על הסכם הגרעין הוסיף: "אני התנגדתי בתוקף להסכם הגרעין שנחתם עם איראן, הסכם שסלל את הדרך של איראן לארסנל גרעיני - לא לפצצה אחת, למאות פצצות. זה הסכם שתדלק 'בתמורה' את קופת המשטר הזה לסכומי עתק, שהם מיד הפנו אותם לתוקפנותם לאזור. אני התעקשתי על החזרת הסנקציות נגד איראן, ואכן הנשיא טראמפ קיבל את ההחלטה האמיצה לחדש אותן. הנשיא טראמפ פועל נגד איראן במישור הכלכלי, ואנחנו כאן בישראל פועלים נגד איראן במישור הצבאי".