תסיסה בעבודה: אבי גבאי פיצל את סיעת המחנה הציוני בכך שפיטר את יושבת ראש האופוזיציה לשעבר, ציפי לבני, במסיבת עיתונאים והפך את מפלגת העבודה בראשותו למתמודדת עצמאית לראשות הממשלה, אך בתוך המפלגה רוחשים קולות הקוראים להדחתו בעקבות המעשה השנוי במחלוקת.

חברת הכנסת מהעבודה איילת נחמיאס ורבין דיברה עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על המשך דרכה של מפגלת העבודה: "
אפשר להגיד הרבה דברים טובים על אבי גבאי אבל השבוע הוא עשה מהלך מאוד בעייתי בעיני של גט פומבי. אני חושבת שבעת הזאת הוא שמט את הקרקע תחת האופציה לחיבורים, וחלק מאיתנו במפלגת העבודה חושבים אחרת".

את קוראת לו להתפטר?
"לא. האחריות בעת הזאת מוטלת בראש ובראשונה עליו, אבל האחריות לעתידה של מפלגת העבודה מוטלת על כולנו. אני מוכנה לשלם מחיר אישי, השאלה אם גבאי מוכן לשלם מחירים אישיים כדי לעשות את החיבורים הנדרשים כדי להחליף את הממשלה הזאת".

את קוראת לגבאי להתפטר?
"אני קוראת לגבאי לעשות כל שצריך ולשלם כל מחיר כדי שמפלגת העבודה לא תיעלם ממפת ההיסטוריה הפוליטית".

את חושבת שציפי לבני צדקה? גבאי צריך לוותר על האגו ועל המקום הראשון כדי להציל את המפלגה?
"חד משמעית כן. אני חושבת שצריך לחבר את מפלגות עם תפיסות העולם והדומות ולעשות מהלך אמיץ".

אפשר בכלל להדיח את יו"ר מפלגת העבודה?
"אני לא חושבת שצריך ללכת למהלך של הדחה אלא לדחוק מאבי לעשות את המעשה החיוני והנכון. זה המהלך הפוליטי שיציל את מפלגת העבודה, שרחוקה מרחק של פסע מאחוז החסימה. זה טירוף שקשה לדמיין אותו".



ורבין התראיינה גם בתוכניתו של ירון לונדון בערוץ 10 ופרצה בבכי כשנשאלה אם היא מתכוונת לעזוב את מפלגת העבודה: "אני לא יודעת איך עוזבים בית. העבודה היא הבית הפוליטי שלי".

חבר הכנסת איתן כבל כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי: "
הציבור נושא אלינו עיניים ומחפש אלטרנטיבה. במקום שנציג לו את זה הפכנו להיות תכנית ריאליטי עם הדחות וקשקושים. זה אולי מביא רייטינג בטלוויזיה אבל בעולם הפוליטי זה מבריח מאיתנו אנשים. ההיסטוריה לא תסלח לנו על כל הפיצולים האלה ועל ההתעסקות באגו במקום במה שצריך לעשות".

בקבוצה פרטית של מפלגת העבודה נשלחה הודעה הקוראת למתפקדים להצביע על עצומה לפריימריז חדשים בתוך המפלגה במטרה להדיח את יושב הראש גבאי.

מתוך קבוצת וואטסאפ של העבודה. צילום מסך