נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי, העניק ראיון לתוכנית "60 דקות" של CBS, בו סיפר בין היתר כי הצבא שלו עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ישראל נגד מחבלים של ארגון הטרור דאעש בצפון סיני. הראיון המלא, שעל פי הערוץ הממשלה המצרית מתנגדת לשידורו בעקבות ההתייחסות הרבה בו לרצח וכליאה של מתנגדי שלטון במצרים, ישודר בלילה שבין ראשון לשני הקרוב.



א-סיסי נשאל במהלך הראיון האם שיתוף הפעולה של מדינתו עם ישראל הוא הקרוב ביותר אי פעם. "זה נכון", השיב, והוסיף כי "יש לנו מגוון רחב של שיתוף פעולה עם הישראלים". 



מצרים נלחמת במספר מוערך של כ-1,000 מחבלי דאעש בחצי האי סיני, ובעבר אף פורסם כי המדינה אפשרה לישראל לערוך תקיפות אוויריות באזור. בחודש נובמבר אף פורסם כי במהלך פגישה בין א-סייס לבין יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן, דנו השניים באפשרות לפתוח במסע אינטנסיבי במדינות ערב על מנת לעודד אותן לפתח יחסים כלכליים עם ישראל, או לכל הפחות להגיע למצב של נייטרליות בכל הקשור ל"עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. 



כזכור, לפני כשבוע נהרגו לפחות ארבעה בני אדם, שלושה תיירים מווייטנאם ומדריך טיולים מצרי, ועוד 12 נפצעו בפיגוע שאירע באוטובוס תיירים שנסע באזור הפירמידות סמוך לקהיר. רק בתחילת חודש נובמבר נהרגו שבעה מבני העדה הנוצרית-קופטית ו-13 נפצעו לאחר שאש נפתחה לעבר האוטובוס בו הם נסעו בעמק הנילוס. על פי הארכיבישוף של מיניה, האוטובוס שהותקף היה בדרכו למנזר בצפון המדינה, כאשר חמושים פתחו לעברו אש. ארגון דאעש נטל אחריות על הפיגוע.

בשנים האחרונות נלחמת מצרים בארגון דאעש בסיני, שסימן לעצמו מטרה לפגוע במוסדות הקהילה הקופטית ובבניה. בין השאר במהלך 2017 הותקפו במטענים ובאש מספר כנסיות במדינה, ובפיגוע נגד הקהילה הסופית, שאירע בנובמבר שנה שעברה, נרצחו 235 אנשים לאחר שמטען הונח במסגד בצפון סיני ואש נפתחה על ידי המתפללים שברחו מהמקום. לאחר אירועים אלה, החל משטר א-סיסי במבצע צבאי רחב היקף בחצי האי שהיה לשטח הפקר, וישראל אף אפשרה לצבא מצרים להכניס לאזור כוחות מעבר למוסכם בהסכם קמפ דיוויד לצורך מיגור הטרור. זהו הפיגוע המשמעותי הראשון שלא נגד כוחות הביטחון הנלחמים בסיני מאז פרוץ המבצע.