ממשיך לתמוך בישראל: נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונארו, התייחס במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) בנאום לסוגיית העברת שגרירות ארצו בישראל לירושלים, תוך שהוא מזכיר גם את התנגדות המדינות הערביות למהלך. דבריו ממשיכים את הקו אותו הוביל גם בקמפיין הבחירות שלו ומאז ההכרזה על בחירתו, במטרה להתקרב לישראל ולארה"ב.



נשיא מצרים מאשר: שיתוף הפעולה עם ישראל היום הוא הטוב איי פעם



"רק הישראלים הם אלו שצריכים להחליט מה תהיה בירה ישראל", אמר בנאום, והוסיף כי "מדינות ערב הקיצוניות יתנגדו לאפשרות שברזיל תעביר את השגרירות לירושלים, אבל האחרות לא יתנגדו לכך". 



בולסונארו גם הוסיף בנאומו כי הוא פתוח לדיון באפשרות של הקמת בסיס צבאי של ארה"ב במדינתו. עוד אמר, כי ברזיל צריכה להיות מודאגת מהיחסים בין רוסיה למשטר הדיקטטורי בוונצואלה, להם גם ארה"ב מתנגדת בחריפות. 
 
כזכור, לפני מספר ימים התייחס גורם מדיני לפגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובולסונארו, ואמר כי "נושא העברת השגרירות עלה בפגישה. מדובר בעניין של זמן. המצב דומה להכרזה של הנשיא טראמפ - הכריז וביצע בהמשך".
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאום שנשא במהלך ביקורו בברזיל בפני הקהילה היהודית במדינה כי בולסונארו הבטיח לו שהשגרירות הברזילאית תעבור לירושלים. לדברי רה"מ, "הנשיא ואני החלטנו שבחודשים הקרובים יבואו לכאן מספר משלחות כדי למפות את ההיקף המלא של שיתוף הפעולה בין ברזיל לישראל בתחומי הביטחון, הגנה, חקלאות, מים וכל התעשיות האחרות. זאת שותפות שנועדה לקרות ונגרום לה להתרחש במהירות גדולה".