אירוע חריג: הרמטכ"ל גדי איזנקוט העיר היום (שישי) הערה פיקודית למזכיר הצבאי לראש הממשלה, תא"ל אבי בלוט, לאחר שלא העביר בזמן לכוחות הביטחון שפעלו בעמונה את החלטת רה"מ בנימין נתניהו, שלא לבצע את הפינוי. 



בהודעה מטעם דובר צה"ל נמסר כי "ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, קיים היום בירור עם המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט, בעניין ההתנהלות שקדמה לפינוי היבילים שהוצבו באופן לא חוקי באזור עמונה. הרמטכ"ל הבהיר לתת-אלוף בלוט כי טעה בטיפולו באירוע והיה מצופה ממנו לנהוג באופן מקצועי יותר, ועל רקע זה החליט להעיר לו הערה פיקודית".



עוד צוין בהודעה כי "הקצין טעה בכך שלא הביא את הנחיית ראש הממשלה בזמן אמת לידיעת הגורמים המוסמכים בצה"ל. הקצין הכיר בטעותו וציין כי יפיק לקחים להמשך".



ראוי להסביר כי המזכיר קיבל את ההנחיה ב-1 בלילה, ורצה להעביר אותה ב-6 בבוקר, כאשר בפועל הפינוי החל ב-4:30. למרות ההערה, בלוט נחשב לקצין מאוד מוערך בעיניי הרמטכ"ל הנוכחי, וגם בעיני הרמטכ"ל הבא, אלוף אביב כוכבי, וההחלטה לא צפויה לפגוע בהמשך דרכו בצה"ל.



אבי בלוט. צילום: דובר צה"ל
אבי בלוט. צילום: דובר צה"ל



אתמול דווח ב"חברת החדשות" כי נתניהו הורה לרמטכ"ל לזמן את בלוט לבירור המדובר, זאת לאחר שהעביר את ההודעה בנושא לכוחות צה"ל מאוחר מדי. במהלך הפינוי, שהוביל לפצועים ולמעצרים, הושלם פינוי המבנים הבלתי חוקיים בעמונה.

העימותים בין השורטים למתנחלים גררו תגובות חריפות משני צדי הקשת הפוליטית, כשאר בימין תקפו את ראש הממשלה שלא הסדיר את המאחז, וקראו לו לפנות את הכפר הבדואי חאן אל אחמר, ואילו בשמאל גינו את האלימות כלפי השוטרים והאשימו את הרבנים בעידוד האלימות.