חברת וואווי הענישה שני עובדים לאחר שפרסמו ציוץ ברכת שנה טובה, בחשבון הרשמי של החברה, באמצעות מכשיר אייפון, כך עולה מדיווח שפורסם היום (שישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, בתחתית הציוץ שעורר את הסערה, נכתב שהוא נשלחו באמצעות אפליקציית האייפון של טוויטר. הציוץ המדובר הוסר במהרה, אך צילום מסך שלו הופץ במהרה ברשתות החברתיות. "הבוגד חשף את עצמו", כתב גולש ברשת החברתית הסינית. התגובה שלו זכתה ללמעלה מ-600 לייקים. 
על פי הפרסום, המתבסס על מזכר פנימי שנשלח אתמול שהגיע לידי סוכנות הידיעות, בכיר בחברה טען כי הדבר גרם נזק למותג וואווי". עוד נכתב: "הדבר התרחש בעקבות תקלה טכנית שחווה האחראי על הרשתות החברתיות בוואווי. הוא לא הצליח להתחבר באמצעות המחשב והשתמש במכשיר אייפון הכולל סים זר, כדי לצייץ בחצות". טוויטר, בדומה לפייסבוק וגוגל, חסומה בסין ובשביל להשתמש בה יש להתחבר באמצעות חיבור VPN זר, אשר בו התרחשה התקלה שהובילה לציוץ הטראגי.
החברה סירבה להגיב לדיווח, ובמזכר הפנימי צוין כי בשל האירוע, משכורתם של שני העובדים תרד ב-5,000 יין וכך גם דרגתם. כמו כן, דרגת השכר של אחד מהם, המשמש כמנהל השיווק הדיגיטלי בחברה, תוקפא ל-12 חודשים. 

כזכור, הצעדים האחרונים של הממשל האמריקאי כנגד וואווי, גורמים לחברות סיניות להביע סולידאריות כלפיה ולעודד את עובדיהן לרכוש מוצרים מתוצרתה. חלקן עושות זאת באמצעות סבסוד סמלי, בעוד שאחרות מעניקות לרוכשים התומכים החזר כספי מלא. כמו כן, חברות אחרות אף החלו בהטלת סנקציות שיכולות להגיע עד כדי פיטורין של עובדים המחזיקים במכשירי אפל. 
דיווח שפורסם ב-Nikkei Asian Review בחודש שעבר, חושף כי חברות סיניות רבות הצטרפו לקמפיין תמיכה בלתי פורמלי בוואווי. כמו כן, יותר מ-20 חברות סיניות הודיעו בפומבי ובגאון באמצעות פרסום ברשתות החברתיות כי הן יגדילו את מספר המוצרים שהן רוכשות מוואווי, לאו דווקא בתחום הסלולר, כמו למשל מערכות תוכנה ארגונית שהיא מציעה.