ארבעה ימים לאחר שמונה לתפקיד שר העלייה והקליטה, התארח היום (שבת) יואב גלנט באירוע "שבתרבות" בנס ציונה, שם מתח ביקורת נוקבת על הרמטכ"ל לשעבר  בני גנץ ואף רמז כי הוא מועמד לבחירות מטעם השמאל: "בני גנץ שותק. אני חושב שהוא יודע למה הוא שותק. גם אני יודע למה הוא שותק, גם אלפי קצינים ששירתו תחת פיקודנו יודעים למה הוא שותק. כשאין לך מה להגיד, אתה לא מדבר. התמונה היא ברורה ואני לא אתערב באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו".



גלנט גם מתח ביקורת על שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, שלפי דיווחים מתכנן לחבור לגנץ. בעניין האפשרות של חבירה בין גנץ ליעלון אמר גלנט כי "זהו חיבור בין אחד שאין לו דעה לבין אחד שאין לו מנדטים". ממפלגת חוסן לישראל נמסר בתגובה: "עם ישראל צריך שיח אחר, ממלכתיות ומנהיגות אחרת".



לפני כשבוע וחצי, רגע לפני שהמריא לברזיל, שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו עקיצה לעבר גנץ על רקע המפלגה החדשה שהקים. כשהתבקש להגיב על הקמת מפלגת "חוסן לישראל",  נתניהו השיב כי "עם כל הכבוד, אני לא מתערב כיצד השמאל מחלק את הקולות שלו".



יממה קודם לכן רשם גנץ את מפלגתו "חוסן לישראל" ברשם המפלגות. לפי הרישום מטרות המפלגה הן: "המשך ביסוס וחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור החזון הציוני, כפי שבא לידי ביטוי במגילת העצמאות, תוך קביעת ושינוי סדר העדיפויות הלאומי בנושאים הבאים - חינוך, פיתוח תשתיות לאומיות, חקלאות, חוק, משפט וביטחון פנים, מדיניות רווחה, שלום וביטחון".



בני גנץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בני גנץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' התארחה היום ב"שבתרבות" במודיעין והתייחסה גם היא לאפשרות החבירה לגנץ: "אני רוצה שתהיה חבירה למפלגתו של גנץ ושיצטרפו אל מפלגת העבודה אנשים טובים שיחזקו אותנו, אך כל זה יתאפשר רק עם הפסקת מחול השדים והעיסוק בעניינים פנימיים. מאוד חשובה האחדות והעמידה מאחורי יו"ר המפלגה אבי גבאי".