"המפץ הגדול" של השמאל-מרכז משנה צורה? יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד הגיע בחמישי האחרון למטה מפלגתו של שר הביטחון לשעבר משה יעלון, תל"ם, והשניים שוחחו על שיתוף פעולה בין מפלגותיהם, כך דווח הערב (שבת) בחדשות 10. על פי הדיווח, הפגישה נמשכה כשעה וחצי וגורמים בסביבת השניים אמרו כי לא חלה התקדמות משמעותית במגעים בין השניים, או בין מי מהשניים ליו"ר "חוסן לישראל" בני גנץ בדרך להקמה של גוש מרכז שמאל לבחירות הקרובות.



השניים לא הכחישו את קיום הפגישה, אך גם סירבו לאשר שהתקיימה או להתייחס לתוכנה. לפיד אמר הוא "פוגש כל הזמן אנשים רבים מכל המפלגות", ויעלון אמר כי הוא "לא מעוניין להתייחס לפגישה אבל אני נפגש כל הזמן עם מי שמוכן לדון איתו על ריצה משותפת בבחירות". בעבר דווח כי את מרב מאמציו לאיחוד משקיע יעלון במגעים עם גנץ, וכי השניים אף קרובים לסיכום על ריצה ברשימה משותפת של שתי מפלגותיהם.



הסיבה לריצה ברשימה אחת, אך בשתי מפלגות, היא ככל הנראה חילוקי דעות אפשריים בין השניים, כשאחד הנושאים הבולטים בהם הוא האפשרות לישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הבחירות. בעוד גנץ לא פסל את האפשרות, יעלון מתנגד לדבר זה, ורואה בהחלפת נתניהו כיעד עליון. על כוונתם של גנץ ויעלון לרוץ יחד דווח לראשונה בערוץ 10 ביום רביעי האחרון, אז פורסמו השמות שככל הנראה יהיו ברשימתו של גנץ. בכוורת של הרמטכ"ל לשעבר נמצאים איש החינוך חילי טרופר ואיציק קרייס, לשעבר קצין רפואה ראשי וכיום מנהל בית החולים שיבא. ברשימה יהיה גם מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם לשעבר ומי שעזב את מפלגת אחי ישראלי של עדינה בר שלום.