קמפיין הגעוואלד של ראש הממשלה נתניהו בעיצומו. בבחירות הקודמות, היה זה השמאל שאיים להשתלט על המדינה, ולבסוף הערבים שנוהרים לקלפיות. כעת הקמפיין מתנקז לכיוונו של משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה. הסרטון שהוציא ראש הממשלה הערב מסמל שיא חדש באותו הקמפיין.



בסרטון המשיל נתניהו את ההחלטה לפתוח נגדו בהליך שימוע לכריתת יד על ידי אדם שהורשע בערכאה ראשונה ולתפירתה מחדש לאחר שזוכה בערכאה שנייה. ''מישהו יכול להחזיר לו את היד? מישהו יכול להחזיר לכם את הבחירות?" שאל נתניהו, וקבע: "לא מתחילים את השימוע לפני הבחירות אם לא מסיימים את השימוע עד הבחירות".



ההשוואה עצמה תמוהה מאוד. הרי אין שום דימיון בין כריתת יד לבין שימוע, כי אין להחלטה על שימוע שום משמעות מעשית, בטח לא משמעות מעשית שמפריעה לנהל את מערכת הבחירות לכריתת איבר, בטח ובטח שאין לשימוע משמעות בלתי הפיכה שכזו. "מישהו יכול להחזיר לכם את הבחירות?" אבל מי בכלל לקח לנו הבחירות? הרי היועמ''ש אמר בקולו שראש ממשלה יכול להמשיך בתפקידו בזמן שימוע. אזרחי ישראל יכולים להצביע לאדם שזומן לשימוע כחשוד בשוחד.







הקדמת וגם התבכיינת?



הקמפיין של נתניהו בכייני במיוחד. מדובר בהנחיית פרקליט מדינה כתובה ו-ותיקה למדיי שאומרת שאין לעצור הליכים פליליים של נבחרי ציבור בזמן מערכת בחירות. עד היום ההנחייה הזו לא הפריעה לנתניהו ורק עכשיו פתאום הוא מתעורר? רק לפני כמה חודשים הסתיימו הבחירות לרשויות המקומיות, גם שם התנהל פרקליט המדינה באותה הדרך בדיוק. משום מה, אז לא שמענו מנתניהו מילה. אבל האמת שהטיעון של נתניהו לא ישר מסיבה נוספת. הרי אתה זה שהחלטת להקדים את מערכת הבחירות. אם לא היית מחליט להקדים את הבחירות ("בתקופה ביטחונית ומדינית רגישה ומורכבת במיוחד"), היועץ המשפטי לממשלה היה יכול להספיק כבר לסיים את הטיפול בתיקי האלפים. אז אתה גם מחליט להקדים את הבחירות וגם מתלונן? ההקדמת וגם התבכיינת?



ובכלל, צריך לשאול ממה נתניהו בכלל מפחד. ההחלטה על שימוע בסך הכל אומרת שהיועץ המשפטי לממשלה שוקל להעמיד את נתניהו לדין. לא מעמיד לדין, רק שוקל. אם פרקליטי נתניהו יצליחו לשכנע את היועמ''ש בטענות נכונות, אזי התיקים ייגנזו. למה נתניהו צריך לחשוש מכך? הרי "לא יהיה כלום כי אין כלום". רק לפני כמה ימים נמסר מטעמם של פרקליטי נתניהו ''אנחנו מאמינים שלא יהיה שימוע כי לא היה כלום'', אז למה לזעוק ולצעוק, אם אתם מאמינים באמת, תלכו עם האמונה שלכם. מי שמאמין (שלא יהיה שימוע/ שלא היה כלום) לא מפחד.



הקמפיין על השימוע שמנהל נתניהו בימים האחרונים, לא יצליח להשפיע על היועץ המשפטי לממשלה. הוא יפרסם את ההחלטה על השימוע עוד לפני הבחירות, גם אם נתניהו יזעק עד מחר. גם אין הגיון בטענות נתניהו, ובטוחני שהוא עצמו יודע זאת. הקמפיין נועד לאוזניים ולעיניים של בוחרי הליכוד, לשכנע אותם שהמלחמה היא על הבית מפני הכוחות שמנסים לגנוב להם את הבחירות. מנדלבליט, מינוי של נתניהו, בסך הכל זכה להיות הנבל בהצגת הבחירות של ראש הממשלה.