שרת התרבות, מירי רגב, שבה לתקוף הבוקר (ראשון) את הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, זאת לאחר שביקרה אותו בחריפות בעקבות "נאום הכלניות" בשלהי מבצע צוק איתן. "הוא תמיד היה ברירת מחדל, תמיד מספר 2 ולא נבחר לאף תפקיד, מדובר במועמד של פשרות", ירתה רגב, שהביעה מחאה גם נגד התנהלות היועמ"ש: "זה נראה כאילו הוא מנסה להיות חלק ממקהלת האנשים שמנסים להפיל את נתניהו". 



"אני לא צריכה לאסוף חומרים על גנץ, אתם יודעים שהיחיד שהגן עליי היה גנץ", אמרה השרה, והוסיפה: "אמרתי שנאום הכלניות היה לא אחראי, והנה הוא בעצמו אמר את זה. לכן אמרתי את זה. רמטכ"ל לא בא להגן על הציבור, אלא להגיד את האמת לציבור".



 


לדבריה, "בני גנץ תמיד היה ברירת מחדל, הוא לא נבחר לאף תפקיד, תמיד מספר 2. בעיניי, הציבור יקנה חתול בשק אם לא יבקש מגנץ להביע את עמדתו. שמענו גם את עמדת המבקר על התנהלות גנץ בצוק איתן. זה פורסם שבני גנץ אמר שלמנהרות אין שום משמעות ויכולות. וואלה? באמת? אני מבינה למה הוא שותק. שהציבור ישים לב לדברים האלה".

כשנשאלה בתכניתם של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM האם במפלגתה מכינים תיק על גנץ, אמרה: "אני לא יודעת לומר שהליכוד מכין תיק. כולנו יודעים מיהו בני גנץ. המבקר בעצמו טען שגנץ אמר במהלך דיוני הקבינט בצוק איתן שלמנהרות אין משמעות של יכולות גדולות מידי - זה הזוי. זה בן אדם שקיבל כל תפקיד בלית ברירה. הוא לא היה אף פעם הראשון לתפקיד סגן הרמטכ"ל ולתפקידים נמוכים יותר. הוא מועמד של פשרות. הוא טען שהוא הגן על הציבור ובגלל זה לא אמר אמת. בגלל שאתה רוצה להגן על הציבור אתה לא אומר אמת? מישהו שמך להגן על הציבור או על הביטחון של אזרחי המדינה? תקפו אותי ודווקא הוא היה הראשון שהגן עליי ואמר שאכן האמירות שלו היו לא במקום".
 
הוא לא ראוי?
"אני לא יודעת מיהו. שידבר. הוא מצפה שידברו בממלכתיות, אך זו מסיכה כדי לא לומר אמת. הציבור צריך לבחור את המנהיגים הטובים ביותר לשמור על המדינה הזאת. זה לא צחוק".
 
גלנט צדק כשאמר שגנץ שותק כי אין לו מה להגיד?
"גלנט מכיר את בני גנץ מצוין. הם שירתו הרבה מאוד זמן יחד בצבא ומכירים מדיונים פנימיים".
 
לא נראה לך מוטרף כל מלחמות הגנרלים פה?
"בסופו של דבר הם מבינים שההשפעה היא בפוליטיקה, רוצים להצטרף ומוציאים את עצמם למכירה פומבית. זה בסדר".
 
גנץ הוא שמאל?
"אם הוא לא אומר אחרת אז כנראה שכן. למה הוא לא אומר מי הוא?"
 
נתניהו רצה אותו כשר החוץ. קראתי על זה.
"אי אפשר לבנות תזות על 'קראתי'. אנחנו יודעים ש-3/4 מהדברים שנכתבים הם של בעלי אינטרסים שרוצים להשפיע".
 
אם הוא שמאל הוא מסוכן?
"לא כל שמאל הוא מסוכן. הלוואי והיינו חוזרים לשמאל של מפלגת העבודה מול הליכוד ומדברים על הפערים בינינו. היום לצערי אין שמאל. אין לנו מפלגה לעמוד מולה. היום יש רסיסי מפלגות שנצמדות לכיסא ללא אג'נדה. גם פרס, גם רבין וגם בן גוריון מתהפכים בקברם כשהם רואים מה עוללו למפלגת העבודה". 
 
בתוך כך, היא לא חסה גם על מנדלבליט, וטענה כי "לא נכון להתערב בהליך של בחירות כשלא נותנים לנתניהו להגיב. אם מפרסמים את ההמלצות בואו נסיים את השימוע, אבל אי אפשר שהציבור ישמע רק צד אחד. לא נעים לי להגיד את זה, אבל התנהלות היועמ"ש נראית כאילו הוא מנסה להיות חלק מהמקהלה של האנשים שמנסים להפיל את נתניהו. היועמ"ש, שחווה את אותן הפגנות בבית הכנסת וליד הבית שלו, יודע את זה. אנחנו יודעים, לא פעם ולא פעמיים שכשהיועמ"ש מחליט החלטה מסוימת ובית המשפט מבטל אותה. ולכן, למה להביא המלצה כשרה"מ לא יכול להגן על עצמו? גם לו מגיע להגן על עצמו". 
 
את דבריה חתמה באומרה כי "היועמ"ש ישב על החלטה בעניין ההמלצות הרבה מאוד חודשים. רה"מ צריך להגן על עצמו בצורה מכובדת וחוקית. המצב הזה שבו תולים נבחר ציבור בכיכר העיר לפני מערכת בחירות, כשיודעים שנתניהו הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה... אני מצפה שהיועמ"ש ימתין עם ההמלצות, או שאם הוא מחליט לפרסם אותן שיסיים את השימוע לפני הבחירות".