"טרנד הבריאות גורם למעבר חד למוצרי המזון הטריים", כך אומרת אורית שלום־בג, סמנכ"לית השיווק ומבעלי רשת "חצי חינם". "הטרנד סוחף לקוחות רבים למעבר לרכישת אוכל בריא במעדניות", היא מציינת. "אנחנו רואים בסניפים מעבר חד של לקוחות מקופסאות השימורים לסלטים, לגבינות ולבשרים במעדניות ובקצביות. אנשים שהיו קונים בשר קפוא הולכים לקצביה בסניף כדי לקנות בשר טרי".



לדבריה, הגידול החד במכירת המזון הטרי מהווה חלק מטרנד הקולינריה הבריאה, המושפע גם מתוכניות הבישול המשודרת בתדירות גבוהה בטלוויזיה. "לצד העלייה במכירות במעדניות בסניפים, קיים גידול חד במכירות הפירות והירקות הטריים", היא מוסיפה. "יותר אנשים הולכים לעשות את האוכל בבית, במקום לקנות אוכל מוכן".



הגידול החד במכירות במעדניות ובמחלקות הירקות והפירות בסניפי "חצי חינם" הביא לזינוק במכירות גם במחלקות כלי הבית. "כשרואים בתוכנית בישול מכשיר להכנת פסטה, מגיעים למחלקה וקונים אותו", מציינת עוד שלום־בג.



להערכתה, טרנד המעבר למזון טרי צפוי להימשך גם בשנה הקרובה. "אנחנו רשת מובילה בטריות, ונשקיע משאבים רבים במעדניות. השירות האישי במעדניות ובמחלקת הירקות והפירות חשוב מאוד. אנשים מרגישים כמו בבית".



"מחלקת ירקות ברשת "חצי חינם". צילום: רשת "חצי חינם
"מחלקת ירקות ברשת "חצי חינם". צילום: רשת "חצי חינם



בצד פיתוח המעדניות, מושקעים ב"חצי חינם" משאבים רבים ברכישת המזון הטרי ובפיקוח עליו. "מחקרים מוכיחים כי התוצרת הטרייה היא מקור הצמיחה היחיד של שוק מוצרי הצריכה", היא מסבירה. "אנחנו קונים את הירקות והפירות מהחקלאים והם מגיעים לסניפים ללא תחנות ביניים במחסנים. את בשר הבקר והעופות אנחנו קונים ממגדלים בארץ, כך שהוא לא עובר שעות ארוכות של טיסה והובלה. 'חצי חינם' מעסיקה גם וטרינרית שמפקחת על כל הסניפים.



"נוכחנו לדעת כי המודעות לתחום הטריות בישראל גוברת מאוד. קהל הלקוחות מקפי מאוד על כך שהמוצרים יהיו טריים, איכותיים ויימכרו בסביבה נקייה ומפוקחת ובמחירים נגישים לכל כיס. בהתאם לכך הגדלנו בסניפים באופן ניכר את מגוון המוצרים הטריים והרחבנו את המחלקות הטריות, והכשרנו את נותני השירות במחלקות לרווחת הלקוחות".



"חצי חינם", המפעילה כיום שבעה סניפים - שלושה בראשון לציון, שניים בחולון וסניפים גדולים גם בפתח תקווה ובהוד השרון, מתעתדת לפתוח ב־2019 את הסניף השמיני שלה, ברחובות. "כל סניף הוא עיר שיש בה הכל. אנשים מעדיפים להגיע, לראות ואז לקנות. חוויית הקנייה היא מרכיב חשוב", מסכמת שלום־בג.