משרד התיירות הודיע כי בשנת 2018 נכנסו לישראל 4,120,800 תיירים – עלייה של כ-14% לעומת שנת 2017 וזינוק של 42% לעומת 2016. עוד ציין המשרד, כי בדצמבר 2018 נכנסו לישראל 325.6 אלף תיירים - עליה של כ-12%, ביחס לחודש דצמבר אשתקד.



התייר האחרון שנכנס לישראל בשנת 2018 הוא צ'יליאני בן 70, שהגיע לביקור בארץ ביחד עם אשתו בת ה-64, שזכתה להיות התיירת הראשונה של 2019.


הזינוק חל על רקע מדיניות "השמים הפתוחים" שפתחה את שוק התעופה לתחרות, ועל רקע התמריצים הכספיים שמשרד התיירות משלם לחברות תעופה הפותחות קווים מישראל ליעדים חדשים ומבצעי שיווק.



"שנת 2018 שוברת שיא היסטורי ומדהים. אנו שוברים שיאים בכניסת תיירים לישראל וההישג הזה הוא תוצאה ישירה של עבודה מאומצת שאנחנו עושים במשרד התיירות", ציין שר התיירות יריב לוין – "השיא שנרשם, בא בעקבות שינוי מהפכני בשיווק ישראל באמצעות פיתוח תשתיות, פתיחת קווי תעופה מיעדים חדשים לישראל וביצירת שיתופי פעולה עם סוכני התיירות הגדולים בעולם. לתיירות הנכנסת לישראל תרומה כלכלית ענפה ותרומה הסברתית חשובה לא פחות".



מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי ציין, כי "זו השנה השנייה ברציפות שאנו שוברים שיאים בכניסת תיירים לישראל, והשנה עברנו את רף ה-4 מיליון תיירים בשנה. זו תוצאה של עבודה קשה ומאומצת בשנים האחרונות, כחלק ממהפכה באופן שיווק ישראל בעולם כיעד תיירותי".



לדבריו, "אנחנו אופטימיים לגבי 2019 שמתחילה עם פתיחת שדה התעופה הבינלאומי בתמנע, שיסייע לנו להמשיך להביא טיסות חדשות לאילת. מה שהיה נחשב לדמיוני לפני שנים אחדות, הוא היום מציאות: ישראל היא יעד תיירותי מועדף בין יעדי התיירות בעולם".