יצחק אילן, סגן ראש השב"כ וראש אגף החקירות לשעבר, התייחס הערב (ראשון) ב-103FM לפרשת הטרור היהודי, במהלכה נעצרו מספר קטינים בחשד לרצח אישה פלסטינית, ואמר כי "טרור יהודי בסוף חוזר ליהודים כמו בומרנג". אילן אמר בתוכנית "בן ואריה" עם בן כספית ואריה אלדד, כי חשודי טרור יהודים נחקרים בשב"כ באותו אופן שבו נחקרים חשודי טרור ערבים.
 
"אני לא מתייג ומקטלג אירועים. טרור זה טרור. לא משנה אם הוא מבוצע על ידי מטענים מתקדמים או על ידי נערים שמשתמשים באבן שגורמים להרג", אמר בכיר השב"כ לשעבר. "אני יכול להעריך שההרתעה שהשב"כ ביצע אחרי פיגוע דומא נשחקה. אותן קבוצות מרימות ראש ואין דין ואין דיין. זאת התוצאה. השב"כ משקיע מאמצים על פי חומרת המעשה. יש הבדל בין טרור שהורג לטרור שלא הורג. אם יש זריקת אבן בה נהרגים אזרחים השב"כ משקיע מאמץ רב יותר מאשר במקרים בהם האירוע נגמר בשמשה שבורה בלבד".
"אני רק יכול לומר שאנשים פשוט לא מבינים שטרור יהודי בסוף חוזר ליהודים כמו בומרנג", אמר אילן. "פיגועי התאבדות החלו אחרי הרצח שביצע ברוך גולדשטיין. הייתי שם. ביהודה ושומרון לא היו פיגועי התאבדות. אנחנו מדינה, לא ארגון טרור. לא יכול להיות מצב שאנחנו נסכל פיגועים על פי המוצא המשוער של המפגע. אם עשו את זה ערבים אז זה טוב שהשב"כ מסכל ואם זה יהודים אז השב"כ רע וצריך להפגין נגדו? תארו לכם שעל כל מעצר של ערבי יבצעו כאן הפגנות?".

כשנשאל האם חוקרים חשודי טרור יהודים כפי שחוקרים חשודי טרור ערבים, השיב: "כן. חוקרים אותם בדיוק אותם חוקרים ועובדים על פי אותן שיטות. 99% מתיקי השב"כ מבוססים על ההודאות. זו לא סדרת טלוויזיה שאפשר לבצע בה בדיקות מדעיות על כוס קפה. בפיגוע הזה, אחרי שנזרקה אבן והפלסטינית נהרגה, אנשים מיצהר שבו לישיבה במהלך השבת כדי לתדרך איך לעמוד בחקירת שב"כ".

"אמרתי לא פעם שלקבל הודאות שווא זה לא ביג דיל", הוסיף אילן. "החוכמה היא לתייג אותם נכון. כשבן אדם נותן הודאת שווא, השב"כ ברוב המקרים יודע שזו הודאת שווא ולכן לא הופך אותה לראייה. השב"כ יודע לזהות הודאות שווא. בזמן שהייתי ראש אגף החקירות הייתי אחראי על כל חקירות שב"כ, לא היה מקרה אחד אפילו שהתברר בדיעבד שמדובר בהודאת שווא ושב"כ הגיש כתב אישום לבית המשפט. בכל המקרים השב"כ זיהה נכון".
 
"הרב דרוקמן התערב בצורה גסה במינוי השב"כ"
 
סגן ראש השב"כ לשעבר אמר כי השירות מקבל חופש פעולה מהדרג המדיני לפעול נגד  טרור יהודי כמו נגד טרור ערבי. "חופש מוחלט. אני לא זוכר רמיזה על משהו כזה או אחר", אמר. "לראש הממשלה אין סמכות להורות לראש השב"כ לעצור פלוני ולשחרר אלמוני. היחיד שיכול לתת הוראה לשב"כ הוא בית המשפט והיועץ המשפטי לממשלה. אין מחשכים או מרתפים. השב"כ פועל על פי החוק ומניעת פגישה עם עורך דין היא על פי החוק כפי שאישר בית המשפט".
אילן אמר כי בכיר הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, ניסה לסכל את מינויו לסגן ראש שירות הביטחון הכללי. "הייתי ראש אגף בו הייתה חטיבה לסיכול טרור יהודי. כשמוניתי לסגן ראש השב"כ השם שלי דלף ואז הרב חיים דרוקמן התערב התערבות קשה ביותר במינוי שלי. הוא שלח מכתב לראש השב"כ בו תהה איך ייתכן שמוניתי לתפקידי. אני שנלחמתי נגד טרור יהודי. שכחו שמתוך 30 שנה לחמתי 28 שנים בטרור ערבי. זכרו שאני סיכלתי את מי שהתחיל להרוג ערבים והמשיך בלהרוג יהודים".
"הייתי המומלץ של יובל דיסקין. הרב חיים דרוקמן בצורה הכי גסה התערב במינוי, שלח מכתב לגבי ולאחר מכן פנה לרה"מ כדי שלא ימנו אותי לראש השב"כ", הוסיף. "בסוף המועמד שהם רצו בהחלט זכה בתפקיד. הרב חיים דרוקמן, שמקבל משכורת מהמדינה כראש ישיבות ההסדר, הכפיש אותי על לא עוול בכפי. אני חוזר שוב - טרור יהודי חוזר כבומרנג".