אשת העסקים שרי אריסון תשלים בימים הקרובים את העסקה למכירת "מלח הארץ" (לשעבר "תעשיות מלח"). ל"מעריב" נודע כי שלושה גופים, בהם קרן ההשקעות פורטיסימו בניהול יובל כהן וקרן ההשקעות גרין לנטרן שבבעלות ריצ'י האנטר, הגיעו לקו הגמר. במהלך החודשים האחרונים נופו כל המתעניינים האחרים, בהם חברות מזון, שגילו עניין בעיקר בייצור המלח. הגורמים הללו לא היו מוכנים להתקרב למחיר היעד שנדרש על ידי גוף ההשקעות שליווה את התהליך, משרד הייעוץ E&Y - כ־200 מיליון שקל.



יש לציין כי מחיר העסקה משקף לא רק את הרווחיות של מפעלי המלח בעתלית ובאילת, אלא גם את פוטנציאל ההשבחה של המקרקעין המיועדים לבנייה. אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, העסקה אמורה להיסגר בימים הקרובים. על פי ההערכות, קרן ההשקעות שתזכה במכרז תפצל את פעילות החברה. נראה שהפעילות התעשייתית תימכר לגורם מהענף, ואילו המקרקעין יישארו ברשות החברה עד שפוטנציאל ההשבחה שלהם ינוצל.



חברת מלח הארץ עוסקת בייצור מלח. ורווחיותה ברוטו (לפני הוצאות מיסוי ריבית ופחת) נאמדת ב־6 מיליון דולר לשנה. הרווח הנקי הוא אפסי, למרות היותו מונופול בתחום המלח שמוכר כ־200 אלף טונות מלח בשנה. במסגרת הליך חיסול עסקיה בישראל החליטה שרי אריסון למכור את החברה, שנשלטה בעבר על ידי משפחת דנקנר.



לפני כן מכרה אריסון את שיכון ובינוי לאחים סיידוף והחלה בהליך למכירת השליטה בבנק הפועלים, וכעת היא פועלת למכירת הפעילות בתחום השבחת המים. בתגובה לפניית "מעריב" סירבו בקבוצת אריסון להתייחס לידיעה.