"האכיפה של רשות המסים נגד הדוגמנית בר רפאלי ובני משפחה הייתה בררנית, ולא היה מקום להגשת כתב אישום פלילי". כך אומר ל"מעריב" נשיא לשכת יועצי המס ירון גינדי. גינדי אינו מסתיר את העובדה שמשפחת רפאלי התייעצה איתו בנוגע לתיק החקירה נגד רפאלי בגין עבירות המס. זמן קצר לפני סיכום התביעה האזרחית פתחו בהליך פלילי והזמינו לשימוע לפני הגשת כתב אישום את הדוגמנית ואת אמה.



"חייבים להפריד בין הנחות הסלב לטענות על תשלום המס בגין הכנסותיה בחו"ל", טוען גינדי. "בעניין העמדת הרכב לשימוש אישי, אני מצדיק את רשות המסים. בר הייתה צריכה לדווח על הכנסה בגובה שווי השימוש.



"המחלוקת האזרחית עם רשות המסים, שנסובה על המדינה שבה מתנהל מרכז חייה של בר רפאלי (ושבה עליה לשלם מסים על הכנסותיה), קיבל, שלא בצדק, טיפול פלילי. נעשה לה עוול גדול לאחר שנטען שהעלימה הכנסות בגובה 23 מיליון שקל". השופט בהליך האזרחי, שמואל בורשטיין, הפציר בצדדים להגיע לפשרה, אך ללא הועיל. לדברי גינדי, מאשימים את הדוגמנית על לא עוול בכפה בכך שניסתה להעלים את העובדה ששכרה דירה בישראל (לשם ביקוריה בארץ) באמצעות חוזה שכירות על שם בני משפחתה. "לבר רפאלי לא הייתה סיבה להסוות את העניין. לרבים מתושבי החוץ יש דירה בישראל, ועדיין הם לא משלמים כאן מסים.



גינדי. "בר משלמת את מחיר היותה מפורסמת". צילום: לשכת יועצי המס



"גם אם היה מתברר שבר רפאלי ישנה בדירה הישראלית בכל לילותיה באותה שנה, הרי שלא היה בכך כדי להשפיע על מרכז החיים שלה. אז איפה הנושא הפלילי פה? זה ויכוח אזרחי, ולדעתי ידה של בר תצא על העליונה". גינדי אומר עוד: "מייחסים לבר הסוואה של רכישת דירה באמצעות אמה ציפי, אבל למה לה להסתיר את זה? אלפי תושבי חוץ מחזיקים דירות בישראל. הדירה נקנתה על הנייר רק בשנת 2011, ובכל מקרה המחלוקת עם רשות המסים היא בנוגע לשנים 2009־2010".



נשיא לשכת יועצי המס מגלה כי כבר בשנת 2007 פנתה הדוגמנית לרשות המסים כדי להסדיר את עניין התושבות. לאחר שנתיים של בדיקות נחתם ההסכם עם הרשות שקובע כי רפאלי היא תושבת חוץ, ואושרו השומות שלה לשנים 2007 ו־2008 . לדברי גינדי, בסוף 2011 חזרה רפאלי מחו"ל כדי לוודא שהיא פועלת כחוק וקיבלה חוות דעת משפטית שלפיה אכן הייתה תושבת חוץ. "לא מדובר באזרחית שפעלה במחשכים בלי ליידע את רשות המסים. להפך, היא פנתה מיוזמתה לרשות המסים לקבל אישור ניתוק תושבות.



בר רפאלי. נטען כי העלימה מס בשווי 23 מיליון שקל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"לצערי הרב, בר רפאלי שילמה את מחיר הפרסום, וכעת היא משמשת מנוף לחץ וכלי במערך יחסי הציבור. אם הוריה חשודים בעבירות הלבנת הון, חצינו את הקו האדום בהגינות המקצועית". מרשות המסים לא נמסרה תגובה לידיעה.