חמישה ימים לאחר התקרית החמורה שאירעה באוניברסיטה העברית בירושלים ובה סטודנטית הותקפה על ידי המרצה ד"ר קרולה הילפריך עקב היותה חיילת על מדים, פרסמה היום (שני) האוניברסיטה מודעת ענק בה היא קוראת לסטודנטים במדים ללמוד באוניברסיטה. נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור אשר כהן, התייחס לתקרית שעוררה סערה הבוקר ב"גל"צ", ואמר כי האוניברסיטה מכבדת חיילים במדים המשרתים בצה"ל.



"רצינו להבהיר את עמדתנו בעניין. זו האמת. אנחנו רוצים שסטודנטים במדים יבואו ללמוד כאן. אני אישית לא שוחחתי עם ד"ר הילפריך עדיין. זה חלק ממערכת יותר רחבה. היו שמועות והיתה דיסאינפורמציה. ההתנהגות של המרצה זו התנהגות שלא היתה צריכה להיות. היה חשוב לנו להבהיר שאנחנו מכבדים את הסטודנטים ומכבדים חיילים שמשרתים בצה"ל. כאשר נשאל פרופסור כהן על האם ישנה אפשרות כי המרצה תפסיק ללמד באוניברסיטה, אמר כי "הנושא לא על הפרק בכלל".



כזכור, חמישה ימים פורסם ב"חדשות כאן" כי סטודנטית ספגה במהלך השיעור הצקות מסטודנטית אחרת אשר ישבה בשיעור, עקב היותה על מדים. לאחר השיעור הגיעה אל המרצה, ד"ר קרולה הילפריך, והתלוננה בפניה על הסיפור.



לתדהמתה, החליטה המרצה לתקוף את הסטודנטית ואמרה: "זאת לא הכיתה שלנו. את לא יכולה להיות נאיבית, להיות כאן במדים ולבקש שיתייחסו אלייך כאזרחית" המרצה הטיחה בסטודנטית: "את חיילת בצבא של ישראל ויתייחסו אלייך בהתאם". הסטודנטית אמרה לה בתגובה "אני משרתת את המדינה ומגינה עליה. זה מפריע למישהו שאני יושבת עם מדים בכיתה?". ד"ר הילפריך בחרה להגיב ולהגיד לה כי "ישנם אנשים שהחברה האזרחית חשובה להם כמו שהצבא חשוב לך ואת חייבת לקבל בסובלנות את סדר העדיפות שלהם כפי שהם מקבלים ומתעמתים עם סדר העדיפות שלך". לסיום הטיחה המורה כי "אם יש לך משהו תכתבי מכתב, יש לי עניינים אחרים. הקשבתי מספיק ואמרתי לך מה אני חושבת. את לא מכבדת אפילו את הזמן שלי".



לאחר הסערה והדרישה לפעול בצורה משמעתית כנגדה, החליטה האוניברסיטה להוציא מכתב התנצלות, בו נכתב "בעקבות האירוע המצער שסבב סביב חיילים וחיילות הלומדים באוניברסיטה, אנו מבקשים להבהיר באופן חד משמעי את עמדת האוניברסיטה נושא. העברית גאה בכך שבין הסטודנטים והסטודנטיות שלה יש חיילים וחיילות משרתים. אנו מקבלים אותם בשמחה לשורותינו בכל לבוש.



"זאת היתה עמדת האוניברסיטה מאז ומתמיד, וחשוב להבהיר כי לא היתה אתמול כל אלימות פיזית בין המרצה לסטודנטית בניגוד לדיווחים שונים. בשיחה שהתקיימה אתמול בין הסטודנטיות והמרצה לאחר השיעור עלול היה להשתמע שיש למרצה ביקורת על היות הסטודנטית במדים. זו מסקנה מוטעית לחלוטין ולכן בחרה המרצה, כומוה גם הנהלת האוניברסיטה, להתנצל פומבית בפני הסטודנטית. אנו מבקשים לשוב ולהבהיר שהאוניברסיטה מחויבת באופן כללי לעקרונות של סובלנות וריבוי דעות". על המכתב חתומים פרופ' ברק מדינה, רקטור האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן, נשיא, וישי פרנקל, סגן נשיא האוניברסיטה והמנכ"ל.