על אף שמזג האוויר הסוער והגשום בימים האחרונים מוביל לקשיים ונזקים רבים בסביבה, בין היתר הצפות ופקקים, הוא גם מספק לנו רגעים קסומים ותמונות שמרגשות את מדינתנו הצחיחה לרוב. התמונות המדוברות הן של השלג הלבן שירד הבוקר (שני) ברמת הגולן. תחזיות מזג האוויר דיווחו אומנם בסוף השבוע האחרון כי במהלך השבוע הקרוב צפויות סופות שלגים בחרמון ואף שלג בהרי רמת הגולן, ועדיין, כשהשלג מגיע ההתרגשות לא מאחרת לבוא. 



בכפר הנופש רימונים נווה אטיב נצבעו הבתים והמדרכות בלבן. אורחים רבים במקום התעוררו לבוקר לבן כששלג ירד על ראשם, ונהנו מהנופים הלבנים שהתפרשו סביבם.
שלג בגולן, קרדיט: נתיבי ישראל


גם כבישי הגולן נצבעו כמובן בלבן. המהנדס מיכאל רסקין, מנהל מרחב צפון בחטיבת תפעול ואחזקה בנתיבי ישראל, מסר: "בזכות הערכותינו לחורף כבר מסוף החורף הקודם היינו במוכנות מיטבית. עשרות צוותי הכוננות המקצועיים הפרוסים ברחבי הארץ ערוכים לתת מענה לכל תרחיש מזג-אוויר סוער". רסקין הוסיף עוד כי "ברגעים אלה אנו בשיתוף משטרת ישראל מבצעים סגירה של כביש 98 באזור מג'דל שאמס, על מנת להבטיח את בטיחות משתמשי הדרך". 
 
שלג בכפר רימונים. צילום: כפר רימונים נווה אטיב


שלג בשמורת הטבע ביער אודם. צילום: רשות הטבע והגנים


השלג החל לרדת הבוקר כאמור בצפון הגולן, ועל אף מזג האוויר מערכות החינוך הודיעו כי הן עובדות כרגיל. המשטרה עם זאת הודיעה על חסימת הצירים הבאים: צומת ווסט לכיוון אודם, צומת מפל סער וצומת בראון. הפעם האחרונה בה שלג ירד ברמת הגולן היה לפני כשנה בדיוק, בחודש ינואר של שנת 2018, שהיה החודש הגשום והסוער ביותר בחורף הקודם. 

ברשות הטבע עדכנו היום כי על פי תחזית השירות המטאורולוגי קיים חשש לשיטפונות באפיקי נחלים. בתוך כך הודיעו ברשות על איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה, או לחצותם עד לירידה מוחלטת של מפלס המים, זאת בשל סכנת חיים עקב מזג האוויר. לאלו המעוניינים לטייל באזורי הנחלים מומלץ להתעדכן לגבי מסלולי הטיול והאתרים הסגורים עם מוקד המידע של רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*. 

אמש מזג האוויר גרם לשיבושים ונזקים רבים באזור המרכז. בתל אביב קרסו בעקבות הסופה לפחו 24 עצים. אדם אחד נפגע קל מעץ שקרס ופגע בבניין סמוך. כמו כן במהלך היום התעופפו חפצים, קרסו רמזורים באזורים שונים ונוצרו שיבושי תנועה קשים. בשירות המטאורולוגי מסרו כי מזג האוויר הסוער צפוי להימשך לסירוגין כל השבוע.