אתמול הותר לפרסום כי הקטינים שנעצרו על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל בסוף החודש שעבר לומדים בישיבת "פרי הארץ" ברחלים וחשודים במעורבות בפיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, במהלך נסיעה ברכבה ביום שישי בלילה בסמוך לישוב רחלים בחודש אוקטובר האחרון. ענת גופשטיין, רעייתו של פעיל הימין בנצי גופשטיין ואימו של נער שנעצר בהפגנה שהתקיימה במוצאי שבת, התארחה היום (שני) בתוכניתה של איילה חסון ב-103FM, וסיפרה על הנסיבות למעצר בנה, שאין לו קשר לפרשת הטרור היהודי, ועל תמיכתו בנערים העצורים.





"בני מכיר חלק מהחבר'ה האלה. הוא בא להפגין כנגד התעללות של אנשי השב"כ באותם נערים. הבן שלי עבר התעללות בתוך ניידת משטרה בסוף השבוע. במוצאי שבת הבן שלי נעצר בהפגנה והוכה על ידי קצין מג"ב שחנק אותו ובעט בו בעודו אזוק בתוך ניידת המשטרה. אותו קצין אמר שהוא ירצח אותו. יש בידי את הפרטים של אותו הקצין. כעת בני חבול ונשאר במעצר עד ליום למחרת".



"רק לפני שלוש שנים נעצרו נערים עקב האירוע בדומא, ביניהם צ' שהוא שכן שלנו", סיפרה, "לאחרונה בית המשפט פסל את כל העדויות בפרשה. אנחנו מכירים את הסיפור הזה מקרוב דרך השכנים שלנו שבנם עבר מסכת ייסורים קשה. המחלקה היהודית בשב"כ לא מטפלת בשמאלנים - היא מטפלת ספציפית באנשי ימין. אנרכיסטים מהשמאל זורקים יום יום אבנים ונלחמים בחיילי צה"ל  ואף אחד לא נלחם נגדם".



גופשטיין הבהירה כי המתנחלים נלחמים על הארץ ומי שהקים את נוער הגבעות הוא השב"כ: "יום יום נרצחים פה יהודים על ידי ערבים. הרבה מהחברים שלנו נרצחו. יש כאן מלחמה קשה מאוד".


"אני סופגת יידוי אבנים כל יום כשאני נוסעת מקריית ארבע לירושלים", אמרה גופשטיין, "אך יש פה אנשים שתפסו את הצד השני ומזדהים עם התוקף, זה עצוב. מי שהקים את נוער הגבעות הוא השב"כ, עכשיו אחרי האירוע הזה הקימו את הדור השני של נוער הגבעות. שמעתי ברדיו עכשיו את אמו של אחד הנערים, אני מכירה את הנער, הוא לא נחקר על פרשת רצח אך עבר התעללות מינית שם".

מנחם לנדאו, ראש היחידה היהודית בשב"כ, התייחס אף הוא לפרשת הטרור היהודי בה חשודים תלמידי הישיבה ואמר כי "אני לא בקיא בפרטים של המקרה אך אני סומך על השב"כ. הוא יודע שיש עליו פוקוס ומה יקרה לו אם הוא יפספס. יש לו כנראה מידע ועל בסיס זה יצא לחקירה. תנו לו לעבוד ותפסיקו להשתולל עליו. שמעתי הבוקר חברת כנסת שקראה לשב"כ להפסיק לחקור יהודים ולחקור מחבלים".

מה דעתך על הטענה של עורך הדין איתמר בן גביר שהסרטון של שריפת הדגל הוא שתילה של השב"כ?
"מה אני יכול לומר על הטענה של בן גביר? כבודו במקומו מונח. הוא עורך דין שמייצג לקוח ויעשה את כל המניפולציות בתקשורת כדי לנסות לנקות את מרשו. שב"כ לא עובד בצורה הזאת. שב"כ עוצר על בסיס מידע מודיעיני מוצלב ועד שהוא יוצא לחקירה הוא אוסף המון מידע".

אתה מסכים איתי שהקטע של אבישי רביב כסוכן חולל נזק עצום. אני זוכרת שאחרי רצח רבין קיבלתי בביפר הודעה שאמרה שארגון אבישי רביב לוקח אחריות על הרצח יחד עם ארגון אייל. זה היה נורא. 
"בתקופה שאני עבדתי ביחידה היה לי שיתוף פעולה עם השטח. ברור שפרשת הסוכן "שמפניה" הייתה משבר, מאז קבוצות מתנחלים אולי איבדו את האמון, אבל מכאן ועד לעשות דה לגיטימציה לשירות? אני קורא את העיתונים ושומע את הרדיו כבר יומיים, במקום לחנך את הנוער הפרחחי הזה, האנרכיסט והאנטי ציוני ששורף דגל, תומכים בהם והופכים אותם ליקירי האומה בזמן שאת השב"כ הופכים לעוכרי ישראל ושולחים מכתב.

אנחנו חייבים לגבות אותך.
תודה. אתם לא מגבים אותי אלא את השב"כ, הגוף היחידי שהוא עוד נורמלי, שפוי ושמורת טבע במדינה המטורללת הזאת. ראש ממשלה שאחראי על השירות הכללי לא נותן גיבוי. החבר'ה האלה לא קמו בבוקר ועצרו מישהו כי בא להם. היה אירוע, יש להם מודיעין על סמך מעקב ארוך והם עברו לחקירה גלויה".