שני עשורים שפיני טבגר מלווה את עולם הבידור, הטלוויזיה, הקולנוע והתיאטרון הישראלי. ברזומה העשיר שלו, בין השאר "השיר שלנו", "הילדים מגבעת נפוליאון" ו"עספור" – בטלוויזיה; "איים אבודים", "אדמה משוגעת" ו"יותר איטי מלב" – בקולנוע; וגם הנחיית הריאליטי "היפה והחנון".



לצד הקריירה המשגשגת שלו על המסך ובתיאטרון, החליט טבגר להגשים חלום ישן ולהוציא אלבום סולו ראשון פרי עטו. "זו דרך של שנים. במשך שנים אספתי שירים, אבל אני חושב שאף פעם לא העזתי ללכת עם זה עד הסוף", הוא מסביר ומוסיף: "משהו בגיל שחרר קצת את העניין. אני גם הולך לביים פיצ'ר וגם מוציא את האלבום. אני רוצה לבטא את עצמי נטו בכל דבר שאני עושה. המוזיקה זו דרך לבטא את עצמי. זה הרגע שלי להתמסר לחלום שלי".



למעשה, המוזיקה תמיד הייתה חלק אינטגראלי מחייו של טבגר. בנעוריו בקריית אתא היה חבר בלהקת רוק. "היה לנו שם כל כך נוראי, שאני מעדיף אפילו לא לציין אותו. אבל כבר אז היה לי חלום להתפתח כמוזיקאי", הוא משחזר. "בגיל 10 התחלתי ללמוד על פסנתר ובהמשך עברתי לנגן על גיטרה. גם בקריירת המשחק תמיד שילבתי את המוזיקה. היא תמיד הייתה חלק ממני".





עד כמה הקריות, האזור שבו גדלת, השפיע עליך?
"הקריות זה חור. תל אביב תמיד הצטיירה לאנשי הקריות כחלום הגדול. יצאו הרבה אמנים מהקריות, ותמיד הייתה שם המחשבה שאולי בזכות המוזיקה תצליח לצאת מהחור ולהצליח בעיר הגדולה. החיים בקריות לא היו פשוטים. זה אזור של פועלים ואנשים שעובדים מבוקר ועד ערב. המוזיקה הייתה סוג של מפלט מהמציאות השגרתית והבנאלית הזו".



המימון לאלבום, "הכל רועד", שעתיד לצאת לאור החודש, גויס דרך פרויקט הדסטארט. לדברי טבגר, זאת הייתה גם סגירת מעגל לצד הפתעה. "ניגשתי לפרויקט כשהוא כבר היה פופולרי ודי חרוש, וחששתי שאנשים לא ירצו לתמוך. מצד אחד זה אפשר לי ליצור קשר עם אנשים שלא הייתי איתם בקשר הרבה זמן, והקשר חודש כשביקשתי את תמיכתם. מצד שני, ראיתי שאנשים מקריית אתא ממש התרגשו ושמחו לתמוך. הם זכרו את פיני הנער שמנגן בגיטרה והתרגשו לראות שהנה, סוף סוף הוא מגשים את החלום שלו. זה נגע לי ללב. התמיכה בהדסטארט לא הייתה דבר שהוא מובן מאליו עבורי".



המפיק המוזיקלי של האלבום הוא אדם בן אמיתי, שגם איתו יש לטבגר סגירת מעגל מעניינת. "לפני שלוש שנים פגשתי את אדם לקפה, כי המליצו לי עליו. תוך כדי שיחה, הוא סיפר לי שהוא גדל בתל אביב ברחוב חובבי ציון 55.



"אמרתי לו: 'אה, גם אני גרתי שם!', ואז ברגע אחד, נזכרתי שרק הגעתי לתל אביב, שמעתי מהקומה הראשונה נער שמנגן ושר יפה. אני גרתי בקומה השלישית, אבל לא יצרתי איתו אז קשר. שנינו גרנו מול אריק אינשטיין שגר בחובבי ציון 40. לפעמים ראינו אותו ברחוב. פתאום עלינו על זה שהיינו שכנים ועכשיו אנחנו עובדים יחד".





היום יוצא "בבטן", הסינגל והקליפ השני מהאלבום. זה שיר שטבגר כתב על ההריון של בת זוגו לשעבר ואם בנם המשותף.
"השיר למעשה נכתב על תקופת ההריון בדיעבד. בכלל, האלבום עוסק בכל התהליכים שעברתי ובעצם כל אדם עובר: בדידות, מערכות יחסים, פרידות, הריון והפיכה להורים. הוא מאוד אישי".



למה קראת לאלבום "הכל רועד"?
"האלבום בא להמחיש את העולם הפנימי שלי, שהכל בו תמיד מעט רועד, שביר, אף פעם לא בטוח, בניגוד אולי למה שאני משדר כלפי חוץ".



תהיה המשכיות לאלבום?
"אני מקווה שכן. חיכיתי לאלבום הזה הרבה זמן, ואני מקווה לא לחכות עוד הרבה עד לאלבום הבא".


יש מסר שאתה רוצה להעביר?
"המורה שלי, ניסן נתיב, אמר: 'מסר מוסרים בדואר. לא מוסרים מסרים, אלא מעבירים חוויה ורגש. באמנות אין מסרים ברורים'. זה כל כך נכון".

השקת האלבום "הכל רועד", 10 בפברואר, 22:00, תיאטרון תמונע, תל אביב