יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ביקר בחשאי בתחילת דצמבר 2018 באבו-דאבי ונפגש עם בכירים בממשלת איחוד האמירויות הערביות, כך פורסם הערב (שני) בחדשות עשר. על פי הדיווח, גבאי הגיע לאבו-דאבי ב-2 בדצמבר בטיסה מסחרית דרך עמאן, בירת ירדן, יחד עם העיתונאי לשעבר הנריקה צימרמן, שמתמודד בימים אלו בפריימריז לרשימת מפלגת העבודה לכנסת והיה מעורב במגעים לקראת הביקור.

הביקור אורגן באמצעות מתווך, אזרח מרוקאי, המקורב לבכירים באיחוד האמירויות והעביר לגבאי וצימרמן הזמנה רשמית לביקור במדינה. על פי הדיווח, אותו מתווך ארגן בעבר מספר פגישות בין גבאי לבכירים בעולם הערבי.

במהלך הביקור באבו-דאבי, נפגש גבאי עם שלושה בכירים בממשלת איחוד האמירויות בדרג שרים ואף למעלה מכך. הנושאים עליהם דנו בשיחות היו הסכסוך הישראלי-פלסטיני, תכנית השלום של הנשיא טראמפ המכונה "עסקת המאה" ויחסו ליוזמת השלום הערבית. נושאים נוספים בהם עסקו השיחות באבו-דאבי היו האיום האיראני והמצב הפוליטי בישראל.  

במהלך שהותו באבו-דאבי, זכה גבאי לאבטחה של שירותי הביטחון המקומיים ושב לישראל ב-4 בדצמבר. מיד עם חזרתו, עדכן גבאי את ראש המוסד יוסי כהן בתוכן שיחותיו עם הבכירים באיחוד האמירויות.
נסיעתו הסודית של גבאי לאיחוד האמירויות היתה חלק מסדרה של פגישות מדיניות שקיים יו"ר העבודה בשנה האחרונה עם בכירים בעולם הערבי, שרק חלקן פורסמו. גבאי נפגש בעבר בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן, כמו גם עם כמה מיועציו הבכירים של נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן כגון חוסין אגא, שניהל עבור אבו מאזן את ערוץ השיחות החשאי מול נתניהו בשנים 2012-2014.
מלשכת גבאי נמסר : "לא נתייחס לידיעה. גבאי עוסק רבות בנושא המדיני ויש לו תכנית מפורטת לחידוש המו"מ על בסיס סדרת צעדים לבניית אמון, הן עם הפלסטינים והן עם מדינות ערב אחרות".

אמש פורסם ב"מעריב השבוע" כי מפלגת העבודה תציג בקרוב את תוכנית "היוזמה האזורית" לקידום משא ומתן והסדר מדיני בין ישראל למדינות ערב ולפלסטינים. את התוכנית יציג גבאי עצמו, יחד עם צימרמן, חבר הכנסת איציק שמולי וחברת הכנסת סתיו שפיר.
 
בשיחה עם "מעריב" אמר צימרמן כי "מדובר בתוכנית שלום אזורית המתכתבת עם יוזמת השלום הערבית, תוך התאמה למציאות ולדרישות ישראליות. הבסיס שלה הוא היוזמה הערבית. אין לי ספק שבצד השני יש לנו פרטנר, אבל אני לא בטוח שבירושלים יש פרטנר".