לאחר "ההודעה הדרמטית" שנשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו הערב (שני) לתקשורת, בה מבקש, בין היתר, להתעמת עם עדי המדינה בחקירות התיקים נגדו, קולות תוקפים מן השמאל לא איחרו לבוא. יו"ר העבודה אבי גבאי: "במדינה נורמלית, ראש הממשלה לא תוקף את רשויות החוק". שרת התרבות מירי רגב: "לא יעזור ללהקת 'רק לא ביבי', מאמינה בחפותו של ראש הממשלה".



גבאי הוסיף: "נתניהו עסוק בלהציל את עצמו מהחקירות. במקום לעסוק בביטחון של תושבי הדרום, ביוקר המחייה, או במערכת הבריאות שקורסת, נתניהו עסוק בלהציל את עצמו. לפיד וגנץ, אתם אנשים טובים, ראיתם הערב את נתניהו שוב תוקף בפראות את רשויות החוק. אני אומר לכם כאן: אסור לנו להיות שותפים לזה. הערב, יותר מתמיד, הגיע הזמן שתודיעו שבשום מקרה לא תהיו שותפים של נתניהו". 



"אנחנו צריכים לחזור להיות שוב מדינה נורמלית" המשיך יו"ר העבודה, "במדינה נורמלית, שלושה חודשים לפני בחירות ראש ממשלה מתכונן לעימות נגד המתמודדים נגדו על הנושאים האמיתיים: על בריאות, בוא נדבר על איך אנחנו מצילים את מערכת הבריאות הקורסת שלנו. על דיור, איך מורידים באמת את מחירי הדיור, איך הופכים את המדינה הזאת למדינה שיש בה דיור להשכרה במחירים סבירים, על לגליזציה - אגב, אנחנו בעד".



מפלגתו של רב אלוף במילואים, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, "חוסן לישראל" בהתבטאות ראשונה מאז הקמתה על נאומו של נתניהו: "הגיע הזמן למנהיגות העוסקת באזרחי המדינה ולא בעצמה".



חברת הכנסת סתיו שפיר: "‏מי זה נתניהו? חשוד בשוחד ששחרר הכי הרבה מחבלים, חילק מיליונים לחמאס ומנסה לסובב את כולם עם סרטוני אימה. די, להחליף".



חבר הכנסת יואל חסון מסר בתגובה: "ראש הממשלה לא כשיר. יש לנו ראש ממשלה דרמטי במקום שיהיה לנו ראש ממשלה אחראי, מסתבר שנתניהו ייקח איתו את הכיסא הביתה לפניי שהוא בכלל יחשוב על להתפטר. כתב האישום מחכה בסיבוב ורק הוא מסרב לראותו".

יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ': "ראש הממשלה אינו כשיר עוד למלא את תפקידו. צפינו בנאום בחירות ציני ועלוב, של מי שמנסה בכל כוחו להימלט מהדין. ובכוונתי לפנות לוועדת הבחירות המרכזית למנוע הישנות של מחזה זה. זו התערבות גסה ובוטה של נתניהו בהליך המשפטי שלו, תוך יצירת דרמה מזוייפת מלא כלום, והשתלטות על זמן המסך כאחרון הדיקטטורים. האיש הזה, הטובע עד צוואר בפלילים, טרם הפנים כי לא הוא יקבע איך תתנהל החקירה, וכי יש שוטרים פרקליטים ושופטים בירושלים".

חבר הכנסת איציק שמולי: "פשוט מביך לראות איך החשוד מבלפור היסטרי ומייצר "פייק דרמה" שכולה מסך עשן כדי להשכיח מהציבור עובדה אחת פשוטה, שהוא מסובך בחקירות ובהאשמות חמורות עד צוואר. עימות הוא כלי לחוקר ולא זכות יסוד של נחקר ויחסית ל"לא היה כלום כי אין כלום". נתניהו נראה מאוד מאוד מבוהל. מופעי אימים כמו הערב הם ההוכחה שללא קשר לזכותו של נתניהו להתגונן לשכת ראש הממשלה לא צריכה להיות עיר מקלט לשחיתות ולהמשך ההתקפה על שומרי הסף".
 
שרת התרבות והספורט מירי רגב: "לא בכל יום שומעים על נחקרים שמבקשים לקיים עימות עם עדי מדינה וזוכים לסירוב. אם ראש הממשלה טוען כי הוא מוכן לעימות מול כל עד מדינה והמשטרה מסרבת, זה רק מעיד עשרות מונים שהחוקרים אולי לא באמת חפצים באמת, אלא דבקים בגרסה שנוחה להם. מיום ליום מגלים עוד יותר עד כמה הצדק לא מצוי בתיקי החקירה נגד ראש הממשלה. אני מחזקת את ראש הממשלה ומאמינה בחפותו. לא יעזור ללהקת 'רק לא ביבי'".