ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח אתמול הודעה דרמטית בשעת שידור מהדורות החדשות, אבל בסופו של דבר נאומו התייחס לכך שהציע לקיים עימות עם עדי המדינה בחקירות נגדו, והמשטרה סירבה. ערוצי הטלוויזיה חשו שראש הממשלה ניצל אותם, למעט ערוץ עשר, שירד משידור אחרי 5 דקות. 



אלא מתברר שחלקים נרחבים בציבור דווקא התעניינו במה שיש לראש הממשלה לומר. על פי נתוני הרייטינג, 45.4% מכלל הצופים באותו זמן ראו את הנאום. החלוקה בין הערוצים היתה די צפויה כשחברת החדשות בקשת 12 זכתה ל-17.2%, רשת 13 קיבלה 11%, חדשות עשר קיבלה בממוצע 7.9%, אבל הרייטינג שלה ירד לאחר שהוחלט להפסיק את שידור הנאום. כאן 11: 4.7%, ערוץ 20: 2.3%, ערוץ 9: 2.3%.



פרשן חדשות עשר, רביב דרוקר, התייחס בשיחה עם רזי ברקאי להחלטה לרדת משידור נאומו של ראש הממשלה: "זאת היתה החלטה מצוינת ומקום. עלינו ומהתחלה שמנו מלא סימני שאלה ודיברנו על העובדה שנתניהו עושה לנו תרגיל".



דרוקר התייחס גם להפסד הרייטינג ואמר כי זהו הפסד מבורך: "יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי להעלות צפייה, אבל הם לא רצויים".



"התסריט האידאלי", אמר דרוקר, "היה שראשי מערכות החדשות של שלושת הערוצים המרכזיים, אבי וויס בחברת החדשות, גולן יוכפז בחדשות עשר וברוך שי בתאגיד, יתקשרו ללשכת ראש הממשלה עשר דקות לפני הנאום, ויאמרו שאם לא מודיעים להם באמברגו על מה מדובר, הם לא ישדרו את הדברים".



העיתונאי הבכיר הודה כי עברו עליו ועל חבריו שעות לא קלות מרגע ההודעה על נאום ראש הממשלה ועד ל-20:00, "כי לא ידענו על מה מדובר". לדבריו, "אין לנו דרך לעמוד מול ראש הממשלה כשהוא אומר שיש לו הודעה דרמטית, אלא לשלב זרועות".