גיבוי נשיאותי לשירות הביטחון הכללי: נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (שלישי) באירוע השבעת שופטים בבית הנשיא, לביקורת על שירות הביטחון הכללי בעקבות מעצר החשודים ברצח עאישה ראבי והטענות לעינויים נגד חשודים בטרור יהודי: "בימים אלה, עומד השב"כ בקו האש. אין דמוקרטיה ללא ביקורת. הביקורת, גם על המוסדות החיוניים ביותר שלנו, ובראשה הביקורת השיפוטית, כפי שנשמעה בימים האחרונים, היא חומר החיטוי, תנאי יסוד. אבל עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות על האנשים שתפקידם לשמור ולהגן על בטחון ישראל מאיומים מבית ומחוץ".



"השב"כ מופקד על פי חוק על שמירת ביטחון אזרחי המדינה. אני מכיר את אנשי השירות ויודע כי שלום מדינת ישראל ואזרחיה, הוא הדבר היחידי העומד לנגד עיניהם וכי כך הם פועלים, בהובלתם המקצועית והמרשימה של נדב ארגמן ושל קודמיו. אני מבקש מכאן לגבות את משרתי המדינה בזרועות הביטחון כולן ובשב"כ בפרט, שמצילים חיים יום ולילה שגם בזכותם אנחנו וילדינו יכולים לישון בשקט".  



כזכור, בחודש שעבר נעצרו חמישה נערים בחשד לפעילות טרור יהודי, במסגרתה יידו אבנים לעבר הרכב בו נסעה ראבי, עם בעלה, פגעו בה והרגו אותה. לאחר המעצר טענו משפחותיהם לבעיות בחקירותיהם ובשב"כ פרסמו הבהרה, בה טענו כי הכל נעשה על פי חוק וכי הנערים לא עוברים עינויים.



אחת הטענות היתה כי הנערים לא זכו להיפגש עם עורכי דין, אולם מאז חלקם כבר נפגשו ושניים אמורים להיפגש עמם היום. גם טענות על פגיעה בבריאותם של החשודים נדחו על הסף: "הנחקרים נבדקו ולא העלו כל תלונות מול גורמי הרפואה של שב"ס ולא מול בתי המשפט במסגרת דיוני הארכת המעצר ועררים שהתקיימו", נאמר הודעת השירות.



אתמול קיימו הורי החשודים מסיבת עיתונאים בה התייחסו לטענות נגד השירות. אחד ההורים טען כי "אין דבר כזה 'טרור יהודי. שירתתי בצבא. תמיד שירתתי, יש לי גם בן שמשרת בצה"ל. אני מחנך ואף אחד לא יכול לטעון שאנחנו 'טרור יהודי'".

אב נוסף אמר כי "אני חושש כי אחרי מה שהם עוברים עכשיו, הנערים יהיו זקוקים לטיפול פסיכולוגי בעקבות הטראומה שהם חווים. זה כמעט ודאי. הם עוברים מערכה קשה מאוד של גינויים והשפלות והנמכת הנפש". לאחר מכן, פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר כי "אתה מופקד על השב"כ ואתה צריך להפסיק עם זה. אנחנו דורשים בתוקף את הפסקת העינויים ולהתייחס לילדים שלנו ככל אדם".

אחת האמהות במקום אמרה כי "הבן שלי עצור כבר שמונה ימים, אתמול זכיתי בפעם הראשונה לראות אותו. הוא בן 16 בסך הכל, הייתי מזועזעת מאיך שנראה בבית המשפט. ילד שתמיד היה עם חיוך, היה הפעם רצוץ, עייף, מותש, בקושי חייך. פשוט הזדעזעתי. הוא סיפר לעורך דינו על דברים קשים שעבר. הילדים שלנו חשודים ולגיטימי לחקור, אבל בצורה כזאת? הוא סיפר לעורך דינו שירקו עליו, קשרו אותו, סיפרו לו בדיחות מיניות גסות ותוכן מיני מזעזע. הוא לא היה חשוף לדברים האלה אף פעם, והשמיעו לעברו מילים גסות ובוטות כמו לאחרון הפושעים. אני מזועזעת".