ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לתפיסת המחבל שביצע את הפיגועים בגבעת אסף ועפרה, ושיבח את השב"כ לאחר ההתקפות עליו מצד הימין הקיצוני, בעקבות מעצר החשודים ברצח עאישה ראבי סמוך לרחלים והטענות לעינויים נגד חשודים בטרור יהודי. "לפני שעות אחדות לכדנו את הרוצח המתועב מגבעת אסף ומעפרה. אני משבח על הפעולה הזאת את הימ״מ, את צה״ל, ובראש ובראשונה את השב״כ שהוא ארגון סיכול הטרור הטוב מסוגו בעולם. אנחנו חייבים לו הרבה, הוא עושה את עבודתו במקצועיות ובמסירות. אין שום מקום להתקפות עליו", אמר נתניהו. 

מוקדם יותר נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס גם הוא באירוע השבעת שופטים בבית הנשיא, לביקורת על שירות הביטחון הכללי ואמר:  "בימים אלה, עומד השב"כ בקו האש. אין דמוקרטיה ללא ביקורת. הביקורת, גם על המוסדות החיוניים ביותר שלנו, ובראשה הביקורת השיפוטית, כפי שנשמעה בימים האחרונים, היא חומר החיטוי, תנאי יסוד. אבל עלינו להישמר ממתקפה חסרת אחריות על האנשים שתפקידם לשמור ולהגן על בטחון ישראל מאיומים מבית ומחוץ".
 
עוד הוסיף: "השב"כ מופקד על פי חוק על שמירת ביטחון אזרחי המדינה. אני מכיר את אנשי השירות ויודע כי שלום מדינת ישראל ואזרחיה, הוא הדבר היחידי העומד לנגד עיניהם וכי כך הם פועלים, בהובלתם המקצועית והמרשימה של נדב ארגמן ושל קודמיו. אני מבקש מכאן לגבות את משרתי המדינה בזרועות הביטחון כולן ובשב"כ בפרט, שמצילים חיים יום ולילה שגם בזכותם אנחנו וילדינו יכולים לישון בשקט".   

כזכור, בחודש שעבר נעצרו חמישה נערים בחשד לפעילות טרור יהודי, במסגרתה יידו אבנים לעבר הרכב בו נסעה ראבי, עם בעלה, פגעו בה והרגו אותה. לאחר המעצר טענו משפחותיהם לבעיות בחקירותיהם ובשב"כ פרסמו הבהרה, בה טענו כי הכל נעשה על פי חוק וכי הנערים לא עוברים עינויים.