יש לכם רופא שאתם סומכים עליו בעיניים עצומות? ובכן, כנראה שאחרי שתקראו על המקרה הבא תעדיפו להישאר עם לפחות עין אחת פקוחה. אחרי הכל, גם הם בני אדם ולא חסרים סיפורים על רופאים שעשו טעויות, כשמי ששילמו בסוף את המחיר היו המטופלים. על כך תוכל להעיד אישה מגלזגו, סקוטלנד, שטעות במרשם שלחה אותה לחדר מיון.



האישה האלמונית הלכה לרופא עיניים כשהיא סובלת מיובש חריף בעיניה, וקיבלה ממנו מרשם למשחה טיפולית והנחיות כיצד להשתמש בה. אבל לאחר שעשתה בדיוק מה שאמר לה היא החלה לחוש ברע, והובהלה לבית החולים כשהיא סובלת מטשטוש ראיה ונפיחות בעיניה.



בבית החולים, התברר שהרופא התבלבל ורשם לה תרופה נגד אימפוטנציה (בשם ויטרוס, Vitaros), במקום תרופה לטיפול ביובש חריף בעיניים (בשם ויטה פוס, Vitapos). כדי לטפל בפגיעה הכימית הקשה ממנה סבלה האישה, היא קיבלה סטרואידים, אנטיביוטיקה וחומרי סיכה.


היא אומנם הגיבה טוב לטיפול, אבל גם לאחר ששוחררה מבית החולים עדיין סבלה מארוזיה חוזרת בקרנית (שריטה בעין במהלכה מתקלפת השכבה השטחית ביותר בעין - האפיתל). למרות שהיא לא הראשונה ולא האחרונה שסבלה בגלל טעות מרשם, המקרה הזה הצליח להפתיע אפילו את קהילת הרפואה, והוא הוכנס לכתב עת רפואי נחשב.

"טעויות מרשם הן שכיחות, ותרופות עם שם, איות או קופסה זהים מגבירים את הסיכון לכך", כתבה ד"ר מגדלנה אדינגטון בדו"ח שפורסם בדצמבר ב- the british medical journal. "יחד עם זאת, זה מאוד יוצא דופן שאף אחד - המטופל, הרופא או הרוקח - לא עצר לשאול למה אישה מקבלת קרם לטיפול באין אונות, ולמה זה מגיע עם הוראות לשים אותו בעיניה".

הפתרון שהציעה אדינגטון הוא להשתמש באותיות גדולות כשכותבים שם של תרופה (באנגלית). אך זה כנראה לא יהיה יעיל במיוחד במקרים כמו אלו, כשהרופא מתבלבל בשמות של התרופות. "אנחנו מאמינים שזה נושא שחשוב לדווח עליו, כדי להעלות את המודעות ולקדם כתיבת מרשמים בטוחה יותר", כתבה אדינגטון.