פרשת הטרור היהודי: רצח הפלסטינית עאישה אל-ראבי, אם לתשעה ילדים, עורר ויכוח עמוק בציונות הדתית באשר ללגיטימיות האמצעים שמפעיל השב"כ כנגד החשודים במעשה. זאת, לצד הוויכוח על ההיתר ההלכתי שהעניקו הרב דוב ליאור ואחרים לנסיעה בשבת, שנועדה לתדרך את החשודים במעשה לפני חקירת השב"כ. הרב יואל בן נון, ממייסדי ישיבת הר עציון, יצא היום (שלישי) בתכנית הרדיו של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM נגד מה שכינה כ"רבני הטרור", תופעה שנמשכת לדבריו כבר שנים רבות ומאיימת לדבריו גם על הטיפול של השב"כ בטרור המוסלמי.


"אני עוסק בזה כבר 35 שנים, מאז מה שנקרא אז המחתרת היהודית", אמר הרב. "לצערי, התופעה לא השתנתה. מי שלמד את הלקח מאז למד, ואכן יש כאלו שהפיקו לקחים ונמצאים היום במקום אחר לגמרי. הם לא מעטים, אבל יש מי שממשיכים וחושבים שככה הם יגאלו את העולם, אבל הם מסכנים למעשה את העולם שנבנה".
איך קבוצה של ילדים יכולה לסכן את העולם שנבנה?

"הילדים האלו רק מופעלים על ידי מערכת מאורגנת שדואגת להסביר להם איך להתנהל ואיך להתנהג בחקירות, ומגייסת היתרים לחילול שבת כדי לעזור להם בזה. יש פה מערכת מסודרת שמעסיקה קטינים כדי שיהיה קשה להפליל אותם ולהעניש אותם".
אתה יוצא ישירות נגד ההיתר שנתן הרב דוב ליאור לנסוע בשבת להדריך את תלמידי הישיבה?
"שום דבר לא חדש. הכל קרה כבר לפני 35 שנים, כולל כל ההיתרים והראש לפיו אם מדינת ישראל ומערכת הביטחון לא עושים את מה שאנחנו חושבים שצריך לעשות, אז נעשה את זה במקומם. להקים צבא אלטרנטיבי זה גם מגוחך וגם מסוכן".
 
ההתנפלות על השב"כ נראית לך מסוכנת?
"בוודאי, מפני שחשיפת שיטות פעולה של שב"כ והכשלתו יחלישו את כוחו גם בטיפול בסיכון הטרור המוסלמי. מדובר על מאות סיכונים בשנה".

 

אבל גם בית המשפט קבע ששיטות הפעולה של השב"כ היו פסולות ולכן פסל הודאות שניתנו.
"על זה בדיוק אני מדבר. אני לא נכנס לפרטים, אני לא מומחה באיך צריך לדובב או להוציא הודאות, אבל אני רק יודע שהשב"כ הצליח לסכל מאות פיגועי טרור מסוכנים בשנה אחת. הפיגועים שקרו כואבים מאוד, והם רק מה שהשב"כ לא הצליח למנוע. אם בית המשפט יחמיר את רף הדרישות בהשפעת עורכי דין של קבוצות הקנאים, את המחיר אנחנו נשלם בפיגועי טרור של המוסלמים. אלא מה?".
לא מפריע לך שיכול להיות שחפים מפשע יישבו בכלא?
"בוודאי שמפריע לי. אני לא רוצה בכלל שום פעולת נקמה או טרור או הרתעה יהודית. אני לא רוצה עוצמה יהודית שתחליף את העוצמה הישראלית. אני רוצה שכל החבר'ה האלו יישבו ללמוד תורה ולא יהפכו אותנו לשמעון ולוי, כי שמעון ולוי גרמו ליעקב לעזוב את שכם ואחר כך איבדו נחלה בארץ".
אתה רוב או מיעוט בציונות הדתית?
"את השאלה הזו שואלים אותי 35 שנים. לפי דעתי אני הרוב, אבל הרוב בחלקו הגדול שותק מסיבות שפשוט עצוב לדבר עליהן, גם אם זה חשוב. רב חשוב אמר לי אתמול אמר שהוא לא תמיד מסכים איתי, אבל הפעם הוא דווקא כן מסכים, אבל אנשים פוחדים לדבר".
קיבלת גידופים ונאצות בעקבות המאמר הזה?
"ברוך השם עד כה לא. זה קרה בעבר, אני מקווה שלא נגיע לזה. את שליחותי אני אעשה בכל מקרה".