יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד נשא הערב (שלישי) את נאום הפתיחה של מערכת הבחירות בכנס פתיחת הקמפיין של מפלגה. לפיד פתח בהעברת ביקורת על נתניהו, ואמר כי "אתמול קיבלנו הוכחה סופית למה חשוד בעבירות פליליות חמורות לא יכול להיות ראש ממשלה. זו לא היתה הודעה דרמטית, זו היתה הודעה היסטרית, נתניהו קורס תחת הלחץ".

"מדינה עם אתגרים מורכבים לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם עצבים רופפים", הוסיף, "השתלח בשלטון החוק בשידור חי כאחרון העבריינים. לא ניתן לו לגרור את המדינה איתו ביחד בדרך למטה".
לפיד המשיך ואמר כי "אנחנו פה בשביל לנצח. יותר מדי מונח על הכף. אנחנו ננצח, כי רוב אזרחי ישראל לא רוצים ראש ממשלה שכל מה שמעניין אותו זה כתבי האישום שלו. הם אנשים ישרים. הם מבינים שזה מסוכן שהוא מנסה לפרק את שלטון החוק. זה מסוכן שהוא תוקף את היועץ המשפטי שהוא בעצמו מינה, את פרקליט המדינה שהוא בעצמו מינה, את המפכ"ל שהוא בעצמו מינה, את עדי המדינה שהיו האנשים הכי קרובים אליו, את המשטרה, בתי המשפט, אפילו את מפקדי צה"ל. תקף גם אותי. אני גאה להיות חלק מהרשימה הזו. גאה!".

נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


"הגיע הזמן לשינוי", אמר לפיד. "הגיע הזמן שיהיה פה משהו חדש, כמו פעם. מפלגה צעירה ואנרגטית שרוצה להחזיר את הערכים הישנים, זו המשימה שלנו. הזקנים שבשלטון כל כך עסוקים בעצמם, שהם כבר לא זוכרים שזאת חובתם לטפל בחרדה של תושבי עוטפי עזה. ולא מעניין אותם האנשים שעומדים שעה וחצי בפקקים. הישראלים לא פראיירים, והם יודעים מתי להגיד מספיק ודי. אנשים אומרים לנו שהגיע הזמן לבחור בעתיד ולא בעבר". 
 
לפיד אף התייחס להצלחת מפלגת יש עתיד בבחירות הקודמות ואמר כי "בבחירות 2013, לא היה אחד פרשן אחד שצפה שנהיה המפלגה השנייה בגודלה. מה שהיה ב-2013, העוצמה של ההתרחשות מתחת לרדאר זה כלום לעומת מה שקורה היום. יש עתיד היא המפלגה היחידה שמסוגלת לתת פייט לליכוד".

"כשיש לך ארץ נהדרת וממשלה איומה, תחליף את הממשלה", אמר לפיד לסיום הנאום. "אחרת הארץ לא תישאר נהדרת. זה הכוח של הדמוקרטיה. אם נהיה טובים ננצח. באנו לשנות ושינינו, אבל עוד לא שינינו מספיק. בשביל שינוי מהותי אנחנו צריכים לכבוש את השלטון ולהוביל את המדינה. אני אומר תודה לכולכם מעומק ליבי, אבל התודה תהיה קצרה כי אנחנו צריכים לצאת מפה וללכת להרים טלפונים. אנחנו צריכים לצאת מפה הערב ולהסתכל לאנשים בלבן של העיניים ולהגיד להם יותר מתמיד - באנו לשנות". 

תגובות לנאומו של לפיד לא איחרו להגיע. בסביבת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיבו לנאום של לפיד, אותו הם מכנים "נאום הסתה": "אזרחי ישראל לא יקבלו הטפות מהפוליטקאי המזגזג ביותר, שעסוק בלהשכיח את היותו שר אוצר מהכושלים שידעה ישראל. רק אתמול הצלחנו לתקן עוול נוסף שעשו לפיד וגרמן, שביטלו בשרירות הרחבת טיפולי שיניים לילדי ישראל ואנחנו החזרנו להם את זה. היום כולם כבר יודעים את מה שליצמן אמר מהרגע הראשון: לפיד לא השתנה ונשאר אותו דבר, איש של שנאה ומדון, שמבסס את ערכי מפלגתו על הסתה ושקרים".