ראש השב"כ, נדב ארגמן, נשא אמש (שני) דברים במהלך כנס אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב. על פי הפרסום במהדורת החדשות, סיפק ראש השב"כ מידע על כך שישנה אפשרות של התערבות זרה במערכת הבחירות שתשפיע על תוצאותיה. אירוע או מהלך שעשוי להשפיע על הבחירות הקרובות בישראל. עוד נמסר בדיווח כי הצנזורה לא אפשרה לפרסם את הדברים, למרות שנאמרו בפני עשרות רבות של אנשים. 



בעקבות דבריו של ארגמן, פרסם השב"כ הודעה לפיה "בהמשך לפרסומים הערב, שירות הביטחון הכללי מבקש להבהיר כי למדינת ישראל וקהילת המודיעין יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של ניסיונות להשפעה זרה, במידה ויהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".



סגנית יו"ר הכנסת ויו"ר השדולה למרחב הוירטואלי, ח"כ רויטל סויד (העבודה), שהשתתפה בעבר בדיונים באשר לאפשרות של התערבות זרה בבחירות, אמרה בתגובה לידיעה כי "אני מתריעה על זה כבר שנה! כיו"ר שדולת המרחב הוירטואלי פניתי למערך הסייבר, למבקר המדינה וליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בבקשה שיפעלו למניעת התערבות זרה בבחירות, כפי שאירע בארה"ב. למרות שצלצלתי בכל פעמוני האזהרה שיכולתי, לצערי אני בכלל לא בטוחה שהמדינה ערוכה למנוע את האיום הקריטי הזה"


חברת ועדת החוץ והביטון, ח"כ איילת נחמיאס ורבין (העבודה), הגיבה גם היא לידיעה ואמרה כי "למרות פגרת הבחירות, אדרוש דיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון ובוועדת המשנה לסייבר. לא יעלה על הדעת שאיום כזה יוצף ע"י ראש השב"כ, והדבר לא ייבדק לעומק ובבהילות. טוהר הבחירות הוא הבסיס לקיום דמוקרטיה חזקה ולא נוכל לסבול סכנה שכזאת".

בעקבות הדברים, פנתה מפלגת "ארץ חדשה" של אלדד יניב ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, בבקשה לזמן דיון דחוף בוועדה. עוד הוסיפו במכתב, שנשלח באמצעות עו"ד לוליק אסק, כי "יש לשקול בקשה לפיקוח בינלאומי על הבחירות בישראל, דבר שמעולם לא נעשה". גם יו"ר סיעת התנועה, יואל חסון, פנה ליו"ר ועדת הבחירות וכתב: "אני מבקש דיון דחוף לאור הפרסומים באמצעי התקשורת על אמירתו הברורה והמדאיגה של ראש השב"כ נדב ארגמן".

לפני כשנה וחצי, ב-12 ליוני 2017, במהלך דיון ראשון בכנסת באפשרות של מתקפות סייבר על מערכת הבחירות בישראל, עלה כי וועדת הבחירות לא מוגדרת כתשתית קריטית. יו"ר ועדת משנה סייבר, חברת הכנסת ענת ברקו, אמרה אז כי "יש לקבוע הנחיות מחייבות לפיהן תפעל ועדת הבחירות", בעוד מנכ"לית ועדת הבחירות אמרה כי "אנו פועלים בליווי גופי הביטחון והסייבר" יו"ר ועדת המדע, ח"כ אורי מקלב, התריע בדיון כי "לא ראיתי שמישהו לוקח אחריות בקרב הגופים הרשמיים לעניין הפצת מידע שקרי שיש בו כדי לפגוע בבחירות".

רויטל סויד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בדיון אחר בשנת 2017, בו השתתף ראש מערך הסייבר, שאלה חברת הכנסת רויטל סויד האם חלק מהאחריות של מערך הסייבר היא גם לזהות התערבות של מדינות זרות במערכת הבחירות. מי שהיה אז ראש מערך הסייבר, בוקי כרמלי, ענה לה כי "אנחנו עושים הבחנה בין תכנים, שם זו לא תפקידו של המערך, לבין העובדה שאפשר לגרום ע"י תקיפה טכנולוגית להשפעה באמצעות פגיעה במערכות הבחירות עצמן. אם מישהו יפיץ מידע כוזב באמצעות רובוטים אנחנו נאמר שיש הפצה כזו אבל לא נתעסק במקור המידע. אפשר לפעמים לזהות שרובוט עושה את זה, לפעמים זה מאוד מסובך, תלוי מי מפעיל זאת".
לדברי כרמלי, מערך הסייבר הלאומי יוכל להצביע על התערבות מצד מדינות זרות "בחיבור עם מודיעין מעוד רשויות בישראל". ח"כ מקלב אמר בדיון כי "אנחנו חושבים שמטה הבחירות לא יכול לתפקד לבדו בהגנה. כמה שינסה אין לו את הכלים להגיע לרמה של מערך הסייבר. צריך לעשות מהלך. הייתה אמירה שהממשלה רוצה לדון בזה, אני מקווה שהאמירה תעמוד".
 
יו"ר סיעת התנועה, יואל חסון, חבר ועדת הבחירות המרכזית, פנה לשופט מלצר שהוא בעל הסמכות היחידה בחוק לטיפול בנושא טוהר הבחירות, ואמר כי "קיים דיון דחוף לאור החשש מהתערבות זרה בבחירות. אני מבקש דיון דחוף, לאור הפרסומים באמצעי התקשורת על אמירתו הברורה והמדאיגה של ראש השב"כ, נדב ארגמן, על כך שמדינה זרה מתכננת להתערב בבחירות במדינת ישראל".