המבצע הצבאי בחאן יונס, במהלכו נהרגו שבעה מחבלי חמאס וקצין צה"ל, סא"ל מ', ממשיך להעסיק את ראשי החמאס, המבקשים לחשוף כמה שיותר פרטים ממנו. הערב (שלישי) טען משרד הפנים העזתי כי מאז אותו מבצע נעצרו 45 משתפי פעולה עם ישראל, שגויסו מכל אזורי רצועת עזה. 



על פי הדיווח, החמאס טוען כי חלק מן העצורים גויסו טלפונית או באמצעות נערות פיתוי בפייסבוק, שלאחר מספר שיחות עמן נסחטו ע"י כוחות הביטחון הישראליים. לטענת החמאס, חלק מאותם "סוכנים" גויסו גם בזמן שעברו במעבר ארז.
 
משתפי הפעולה מואשמים במגוון עבירות של סיוע לישראל, ביניהם רכישת כלי רכב עבור צה"ל, חכירת או רכישת אדמה עבור ישראל ממזרח לחאן יונס והעברת מידע על הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה. לטענת החמאס, אחד ממשתפי הפעולה גויס על מנת שיעבור לשורות דאעש בסיני, שם יפעל בשורות הארגון. 


כזכור, לאחר הלילה הקשה בו נהרג סא"ל מ', החלו ארגוני הטרור ברצועת עזה בשיגור מאסיבי של רקטות לעבר דרום ישראל, כאשר עד להכרזה על הפסקת האש נורו כ-460 טילים על יישובי הדרום. מאז נשמרה הרגיעה היחסית בגבול עזה, מלבד מספר אירועים שלא התפתחו לכדי הסלמה של ממש, ביניהם בלוני חבלה ששוגרו לעבר ישראל או רקטות בודדות שלא גרמו לנזק ממשי.