אלכוהול, טריוויה, וערב פנויים פנויות: לפני מספר ימים הלכתי לערב הבכורה של "קוויז דייט", מיזם צעיר וחדש המקים אירועים מאורגנים שנועדו לספק פלטפורמה נוחה וכיפית להיכרויות בין רווקים לרווקות. וכך, בערב תל אביב גשום וחורפי יצאו מהבית חבורה של 80 אנשים, גברים ונשים בני 25 עד 35, והגיעו לבר תל אביבי כדי לשתות אלכוהול, לענות על שאלות טריוויה במשחק נושא פרסים, ולפלרטט. מטרת האירוע: למצוא אהבה. ככה פשוט וככה קל.



ערב "קוויז דייט" הוא חלק משורה של מיזמים חדשים שצצים לאחרונה מתוך ההבנה שעם הריבוי בהיכרויות דרך האפליקציות צפה לה שכבה עבה של ייאוש מהעסק בקרב הצעירים, בעיקר מאופן ההיכרות השטחית, והחוסר במפגש של פנים מול פנים.



"קוויז דייט" הוא פרויקט משותף של שני צעירים תל אביביים, בר נימני ובתאל דבח, שהגתה ויזמה את הפרויקט. על היום בו נולד הרעיון עצמו מספרת בתאל כי "בתור רווקה שאוהבת טריוויה הבנתי שדי נמאס מאפליקציות, ואני כנראה לא היחידה שמרגישה ככה. אני באמת מאמינה בזה שאהבה ומשיכה נעשית ממפגש פנים מול פנים, ואמרתי אני בטח לא היחידה שרוצה להכיר אנשים במציאות. אז לכן הקמתי את הקוויז דייט".



בתאל דבח. צילום: עידו אשכנזי



אז איך זה בעצם עובד? עם הגעתם של המשתתפים לבר הם מחולקים על ידי המנחים לקבוצות שהוגדרו מראש (קבוצות שנקראו על שמות זוגות אייקונים בתרבות כמו: דץ ודצה, שרק ופיונה ועוד). השיבוץ לקבוצות נעשה לפי התאמה בין הנשים לגברים, שמבוסס על שאלון מקדים עליהם עונים המשתתפים. בשלב השני, לאחר החלוקה לקבוצות מתחיל המשחק - כל קבוצה מקבלת שבע מעטפות שונות, בכל מעטפה רשימת שאלות עליה הם צריכים לענות עד שהשיר ייגמר.



בסופו של המשחק שלושת המקומות הראשונים אפילו זוכים בפרסים, אבל המשחק האמיתי קורה למעשה בין השאלות. מדי פעם ישנה הפסקה מהטריוויה, והמוזיקה מופעלת למשך רבע שעה שנותנת למשתתפים את האופציה להסתכל גם מחוץ לקבוצה שלהם, להכיר ולדבר עם האנשים מסביבם או אלו שנמצאים ממש לידם.



"ההבדל בין לבוא לאירוע הזה או בין לצאת לבר זה נגיד זה שעכשיו יושב מולי בחור ממש חתיך למשל, אבל אני ביישנית, אז לא אגש אליו", אומרת בתאל. "באירוע הזה יש גם הזדמנות להראות את הידע שלך, שזה מושך גם גברים וגם נשים. וגם את יודעת מי רווק, את חלק ממשהו ויותר קל לגשת".



באופן חינני למדי הקבוצות נקראו על שמות זוגות אייקונים. צילום: עידו אשכנזי



קוויז דייט. צילום: עידו אשכנזי



גם ממשתתפים שדיברנו איתם לאורך הערב אמרו דברים דומים, הצורך בהיכרות במציאות, והדרך שבה אירוע שכזה מקל עליהם להכיר, ומוריד את הלחץ. אחד המשתתפים סיפר כי "בדרך כלל שמגיעים למקום שיש יותר כוונה לזה ויש יותר מיקוד לזה יש יותר סיכויים להכיר מישהי". משתתפת אחרת אמרה כי היא הגיעה לאירוע כדי "לנסות משהו אחר, משהו שונה ממה שלא עובד".



ועדיין לערבי היכרויות יש עד ימינו תווית אכזרית, סטיגמה שאומרת מראש שכל המשתתפים שמגיעים לאירוע הזה הם בדרך כלל אנשים לא אטרקטיביים, דעה קדומה שמונעת גם מהאטרקטיביים באמת להימנע מאירועים כאלה, מתוך המבוכה והפחד מאיך שייתפסו. עם זאת, נראה כי עם הזמן הטבעת הלוחצת משתחררת, ובאירוע ה"קוויז דייט" נראו אנשים צעירים, תל אביביים משוחררים מדעות קדומות, שחשים מספיק בטוחים להודיע כי הם רוצים להכיר, והם פה בשביל זה.



"אני מניחה שיש הרבה אנשים שנשארו בבית עכשיו כי הם התביישו מידי להירשם. אני חושבת שמי שנרשם התגבר על הדבר הזה. יש מבוכה בלהגיד 'אני רוצה אהבה'. זה לגיטימי. זה נהיה אבל יותר ויותר נפוץ, יש כל מיני פעילויות לרווקים, בכל מיני ערים בארץ. אני חושבת שזה באמת צורך", אומרת בתאל.



האם זה עובד? "ראיתי כבר שני זוגות הולכים ביחד הביתה", מספרת בתאל. מבחינתם המקימים של הפרויקט, הערבים צפויים להתרחב ולגעת בעוד באוכלוסיות ושכבות גיל. "אנחנו נעשה גם ערבים כאלה מחוץ לתל אביב, בערים בכל הארץ. גם אנחנו מתכננים לעשות ערב כזה ללהט"ב, לגרושים גרושות, יש המון ביקוש, ויהיה עוד ערבים בעוד מסגרות".