מכירת החיסול של מעמד ארצות הברית במזרח התיכון, שהנשיא דונלד טראמפ ביצע באחרונה, בלתי הפיכה - לפחות כל זמן שהנשיא הנוכחי מאכלס את הבית הלבן. ביקורו בישראל של ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, שמתחיל מסע דילוגים בארצות האיזור וכן ביקורו של שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו, אשר מבקר בימים אלה באזור, הם קרב מאסף נואש שמטרתו לרכך את המשמעות של החלטת הנשיא טראמפ לסגת מסוריה ולטשטש את הצהרתו של הנשיא ש"איראן יכולה לעשות מה שהיא רוצה בסוריה".
אבל זה מאוחר מדי. הצהרותיו של הנשיא התקבלו בבירות הארצות הערביות כהוכחה שמנוי וגמור עם טראמפ להסתלק מהמזרח התיכון, ולהשאיר את האיזור להשפעת רוסיה ושטח הפקר למזימות המשטר בטהרן. סגן ראש משלחת מערבית באו"ם סיפר בתדרוך סגור לחברי המשלחת, כי קיבל דיווח על תחנות ביקוריו של מזכיר המדינה מייק פומפאו בארצות האיזור. "זה ביקור של נציג חברת ביטוח שבא לבדוק את הנזקים שרעידת אדמה גרמה בשטח", הגדיר הדיפלומט הבכיר את מטרת מסעו של שר החוץ האמריקאי.
לדברי דיפלומטים וגורמים מדיניים בכירים במטה הראשי של האו"ם בניו יורק, גם אם ארצות הברית תסיג את כוחה הצבאי הקטן בסוריה בהדרגה או אפילו גם אם  תחליט להשאיר את הכוח בסוריה, הצהרותיו של הנשיא גרמו נזק עצום ובלתי הפיך למעמדם באזור. "הנשיא פשוט הבהיר כי אין לו כל עניין בנוכחות אמריקאית במזרח התיכון", אמר הדיפלומט המערבי. סירובו של נשיא טורקיה לפגוש את בולטון, והצהרתו שימשיך לפעול בשטח בלי להתחשב בארה"ב - אומרים הכל.

ג'ון בולטון ומייק פומפאו נחשבים כבכירים אומרי הן של טראמפ וההבטחות שיפזרו בשיחותיהם עם מנהיגי האיזור יתקבלו בספקנות. "אחרי התפטרותו של ראש סגל הבית הלבן ג'ון קלי והדחתו של שר ההגנה ג'ים מאטיס שנחשבו כעצמאים, גורמים שפויים בסביבת הנשיא, אין בבית הלבן אף אישיות בכירה שמתקבלת ברצינות ושלהצהרותיה יש משקל",  נטען במאמר ראשי של האקונומיסט. 
אם נתניהו רוצה הכרה אמריקאית בסיפוח רמת הגולן, מוטב שיפנה למנהיגי האוונגליסטים בארצות הברית ויבקש תמיכתם. טלפון אחד ממנהיג אוונגליסטי בכיר לטראמפ והנשיא מודיע מיד על הכרתו בסיפוח רמת הגולן.