מכון המחקר האמריקאי PEW פרסם היום (רביעי) סקר חדש, שמראה שאנשים במדינות רבות סבורים כי נתונים ממשלתיים רגישים, תשתיות ציבוריות במדינה וכן מערכות בחירות יכולים להיפגע במהלך מתקפת סייבר. הדעות חלוקות לגבי השאלה האם המדינות השונות מוכנות להתמודד עם מתקפות סייבר. כמעט מחצית מתושבי 26 המדינות השונות שנבדקו בסקר, טוענים כי ארצם מוכנה להתמודד עם מתקפת סייבר גדולה, אך אחוז כמעט זהה חולק עליהם. 

73% מהישראלים ו-67% מהרוסים חושבים שארצם מוכנה להתמודדות עם מתקפת סייבר, בעוד ש-16% מתושבי ברזיל ותשעה אחוזים מתושבי ארגנטינה מוכנים לאירוע כזה. עם זאת, כמחצית מהתושבים המתגוררים במדינות בעלות הכלכלה הגדולה בעולם, כמו יפן וגרמניה, חושבים שמדינתם אינה יכולה להתמודד עם מתקפת סייבר עוצמתית. 
תושביהם של כל 26 המדינות שנסקרו הסכימו כי שלושת סוגי המתקפות - גישה למידע לאומי רגיש, נזק לתשתיות ומעורבות בבחירות - הם תרחישים סבירים. כמחצית מתושבי המדינות אמרו כי מתקפה שפוגעת בנתונים ממשלתיים רגישים עשויה להתרחש. כמו כן, 62% חוששים מהישראלים חוששים מפני התערבות זרה בבחירות.

במקרים רבים, הדעה על מוכנות המדינה מושפעת מהיחס של הנשאלים למפלגת השלטון. התומכים במפלגה השולטת נוטים לחשוב כי מדינתם מוכנה להתמודד עם איומים גדולים יותר. כשמדברים על מתקפות סייבר, מרבית האנשים סוברים כי כי במידה וכזו תקרה, מידע רגיש יימצא בסכנה. הם מציינים כי ייתכן וכבר התרחשה מתקפה כזו, שבמסגרתה הושגה גישה למידע רגיש.
חלק מהמדינות שהשתתפו בסקר נפלו בעצמן קורבן למתקפת סייבר. תושביהן ציינו לטובה את התשתיות המדינה ואת הסוכנויות הרלוונטיות לנושא. 53% מתושבי ארצות הברית, אשר נפלה קורבן ללמעלה ממאה מתקפות מאז 2006, טוענים כי אינה מוכנה לאירוע כזה. האירופאים פסימיים יותר, כאשר הצרפתים הם היחידים שלמעלה מ-50% מתושביהם טוענים כי מדינתם מוכנה להתמודד עם מתקפת סייבר.