"השפעה מסוכנת במיוחד": ראש השב"כ, נדב ארגמן, הזהיר בהרצאה סגורה באוניברסיטת תל אביב בשבוע האחרון מפני התרחבות ההשפעה של סין בתחומי התשתיות והפיננסים בישראל, כך פורסם הערב בערוץ 10. לפי ארגמן, ההשפעות של סין בישראל עלולות להיות מסוכנות לביטחון המדינה.



ארגמן התייחס לסכנת ההשפעה של סין במדינה כשכוונתו היא ריבוי העסקים הסיניים בארץ משמעותם ידע נוסף שהסינים מקבלים על התושבים ועל נתונים סודיים של הממשלה, ידע שכאשר הוא נחשף לגורמים לא רצויים, עלול להוות סכנה לביטחון המדינה. 

בתוך כך, ארגמן התריע מפני חדירה מסיבית של חברות שקשורות לממשלת סין למשק הישראלי, כשהוא מתייחס לנמל חיפה אותו הסינים בונים, בניית הרכבת הקלה, שנעשית גם על ידי חברה סינית וכן הניסיונות של הסינים לקנות חברות ביטוח ישראליות, כגון הפניקס וכלל. ארגמן אמר בהרצאה כי "ההשפעה הסינית בישראל מסוכנת במיוחד בכל הקשור לתשתיות אסטרטגיות וחברות גדולות במשק". 

עוד הוסיף ראש השב"כ כי "יש פיגור של החוק בישראל לעומת הצרכים הביטחוניים, מבחינת פיקוח על השקעות של מדינות זרות. זה עלול להיות מסוכן. צריך חקיקה".  
כידוע, ארגמן הוא אחד הדוחפים המרכזיים של מדיניות "כבדהו וחשדהו" בנוגע לסינים. הוא גם היה אחד מאלה שמנעו את הרכישה של הפניקס על ידי חברה סינית. באותה הרצאה בה הרתיע על ההשפעות הסיניות בארץ, דיבר ארגמן גם על החשש שמא מדינה זרה תתערב בבחירות הקרבות, אך כידוע במקרה זה ארגמן לא התכוון לסין, אלא למעצמה אחרת שעדיין אסורה לפרסום על ידי הצנזורה.