גלעד שרון בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לא יוכל ככל הנראה להתמודד בפריירמיז של הליכוד משום שחסרים לו 100 ימים בלבד לסיום תקופת ההמתנה של שלוש שנים לחברות במלגה, הדרושים כדי להתמודד. שרון עתר היום (רביעי) לבית הדין של הליכוד באמצעות עו"ד איתן הברמן, כדי לאפשר לו להתמודד. במהדורה המרכזית של חברת החדשות דווח הערב כי כמעט תמיד, למעט מקרים חריגים, יו"ר הליכוד מקצר את התקופה. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו מאחל בהצלחה למועמד מחוז דרום בליכוד שלמה קרעי

בעתירתו ביקש שרון "להורות למזכירות הליכוד לקצר בשלושה וחצי חודשים את תקופת האכשרה, על מנת לאפשר לו להציג את מועמדותו בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת ה-21".

דוגמא לכך התרחשה היום - יואב גלנט הצטרף לליכוד ויוכל להתמודד למרות שיש לו רק ארבע שעות ותק. עם זאת, במקרה של שרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד לאותו הקיצור. בתגובה נמסר הערב מהליכוד, כי "ראש הממשלה נתניהו כבר סיכם בעבר עם יו"ר המזכירות ישראל כ"ץ שבמשבצת המחוזות לא יינתנו קיצורי פז"ם, זאת על מנת לאפשר לפעילי התנועה שחברים בה שנים ארוכות סיכוי הוגן יותר להתמודדות".
כזכור, שרון מבקש להתמודד במחוז הנגב מול עו"ד ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר משה קצב מול ד"ר שלמה קרעי. התמודדותו של שרון הבן עוררה זעם רב בליכוד, זאת בגלל תמיכתו בתכנית ההתנקות של אביו. ד"ר שלמה קרעי הביע הערב שביעות רצון מההחלטה המסתמנת ואמר: "חברי הליכוד יודעים שגלעד שרון אינו ליכודניק ושהוא נטש את ערכי הליכוד כאשר יזם וקידם את תוכנית ההתנתקות והגירוש מגוש קטיף ובהמשך  גם תמך בהחלטת אביו לפרק את הליכוד ולהקים את קדימה. כעת אפשר לברך על כך שההתמודדות במחוז נגב תהיה דמוקרטית בין אנשי ליכוד אמיתיים וערכיים."
בקבוצות ווטסאפ של תומכי ליכוד נכתב הערב: "גלעד שרון השאיר פצע מדמם בליכוד, היה ממתכנני הקרע בליכוד, היה ממובילי הגירוש וממתכנני הקרע בליכוד, שלא יצפה לחיבוק".

לעומת זאת פעיל אחר כתב: "של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר ככה על אריאל שרון ז"ל..האיש שהקים את כל ההתיישבות ביהודה ושומרון. האיש שבזכותו ישראל נצחה במלחמת יום הכיפורים..האיש הזה שנפצע קשה וכמעט מת רק למען ארץ ישראל.נלחם בכל מלחמות ישראל.מסר את נפשו למען עם ישראל" והוסיף: "בואו נביט אל העתיד ולא אל העבר".