המערכת הגשומה שביקרה השבוע בכל רחבי הארץ תגיע לסיומה בסוף השבוע הקרוב, כך על פי תחזיות מזג האוויר היום (חמישי). על פי הנתונים המסכמים את המערכת הגשומה, בימים האחרונים ירדה בצפון רמת הגולן הכמות הגבוהה ביותר של משקעים, מאז תחילתו של מזג האוויר הסוער. 



על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן המערכת הגשומה תגיע לסיומה כאשר היום צפוי מזג אוויר נאה ותחול עלייה במידות החום. הטמפרטורות בתל אביב יגיעו ל-18 מעלות, בחיפה – 15, בירושלים – 11, בצפת – 9, בבאר שבע – 16 ובאילת – 21. כמו כן, ביום שישי ימשיך להיות נאה ותחול עוד עלייה במידות החום. מגמת ההתחממות תימשך גם בשבת ומידות החום יהיו ממוצעות לעונה. בבוקר ייתכנו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.



מזג האוויר הסוער ששרה בארץ השבוע. צילום: אבשלום ששוני
מזג האוויר הסוער ששרה בארץ השבוע. צילום: אבשלום ששוני



מזג האוויר החמים הצפוי בסוף השבוע הקרוב עשוי להביא המוני מטיילים לאזור הצפון ולחרמון, לנוכח הזרימות המרשימות של הנחלים ומפלי המים והשלג שנערם בחרמון. עם זאת, מזג האוויר הנעים לא יימשך זמן רב, כאשר כבר ביום ראשון התחזית היא כי ינשבו רוחות דרום-מערביות ערות, ומשעות אחה"צ ייתכנו גשמים מקומיים בעיקר באזור הצפון.



מזג האוויר הסוער בימים האחרונים תרם לעלייה נוספת במפלס הכנרת וכיום עומד המפלס על פי נתוני רשות המים על 214.24-. המפלס השלים עליה של 19.5 ס״מ ביומיים, ומתחילת עונת הגשמים המפלס עלה ב-42 ס״מ. מפלס האגם עדיין נמצא 1.24 מטר, מתחת לקו האדום התחתון, ורק 0.63 מטר מעל הקו השחור, כלומר, חסרים עוד 5.44 מטר למלא את הכינרת.