היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואנשיו, יחד עם בכירי פרקליטות המדינה, עובדים במאומץ על ניתוח תיקי האלפים של ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת לקבל החלטה באשר להגשת כתב אישום נגדו בהקדם. בכיר בפרקליטות אמר ל"מעריב אונליין" כי קיים כבר תאריך צפוי להחלטה על השימוע: 20 לפברואר. התאריך אמנם לא מחויב ועשוי להשתנות, אך היעד הוא בהחלט להספיק הכל עד לתאריך זה.
 
מה מיוחד בתאריך זה ומדוע כל כך חשוב להספיק להחליט על השימוע בעניינו של נתניהו דווקא עד ה-20 בפברואר? בדיקת "מעריב" מעלה כי המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת הוא ה-21 לפברואר. נראה אם כן, שהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מעוניינים לאפשר למפלגות השונות ולמתמודדים השונים לדעת את מצבו המשפטי של נתניהו על בוריו עוד לפני סגירת הרשימות. זאת, על מנת לאפשר למועמדים לקבל החלטה מושכלת על התמודדתם, כשכל הקלפים כבר ידועים לכולם.

ל"מעריב" נודע גם כי גם במערכת הפוליטית פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לקבל את ההחלטה עד לתאריך זה, כדי שהשפעתה על מערכת הבחירות תצומצם למינימום האפשרי.

אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
זמן קצר לפני ההחלטה על הקדמת הבחירות, אמר בכיר בפרקליטות כי ההחלטה בתיקי נתניהו לא תתקבל סמוך מאוד למועד הבחירות. הבכיר הוסיף כי "רק בארצות הברית יכולים לעשות משהו מופרע כזה".

עמדתו העקבית של ראש הממשלה נתניהו היא שאין לפרסם את ההחלטה על השימוע עד לאחר הבחירות. מטעם פרקליטיו נמסר בעבר כי "זה לא דמוקרטי להתחיל שימוע לפני הבחירות כשלא ניתן לסיימו עד הבחירות. לא ייתכן שהציבור ישמע רק צד אחד ולא את הצד השני". לאחרונה, טען נתניהו כי התנהלות הפרקליטות בעניינו נגועה בחוסר תום לב. לדבריו, "הזמן הממוצע להחלטה על תיקים של אנשי ציבור בפרקליטות מגמר חקירות המשטרה הוא 18 חודשים. בתיק 4000 זה לוקח פחות מ- 18 ימים".

מהליכוד נמסר בתגובה: "פרק הזמן בין המלצות משטרה לבין שימוע אורך בממוצע כ-18 חודשים. במקרה של ראש הממשלה נתניהו זה לוקח רק כמה שבועות. כולם רואים שמתנהל כאן מירוץ חסר מעצורים בניסיון לדחוס ולקצר בכוח תהליכים משפטיים מורכבים. מה הפלא שרבים בציבור חשים שמדובר במשחק מכור שתוצאתו כבר ידועה מראש".

תגובת משרד המשפטים: "כפי שהודענו, תהליך הבחינה של תיקי החקירה הקשורים לרה"מ מתבצע באופן סדור ומקצועי, בהתאם למתווה עבודה שנקבע עוד בטרם ההכרזה על קיומן של בחירות. בשלב זה איננו יודעים מתי יסתיים התהליך. כל פרסום בהקשר זה הוא בגדר ספקולציה בלבד".