מבחן כוח ליו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי. לאחר שנכשלו הניסיונות להדיחו מראשות מפלגת העבודה ובצל המפולת הנמשכת בסקרים תתכנס היום בגני התערוכה בתל אביב ועידת מפלגת העבודה. גבאי ינסה לשוות לוועידה אופי חגיגי בתקווה שחברי הכנסת של הסיעה וצירי הוועידה ייצאו ממנה הערב במפגן אחדות בניסיון לנצל את 90 הימים שנותרו עד לבחירות כדי למצב את מצבה של המפלגה בציבור ולאושש את מעמדה. 
 
תומכיו של גבאי קראו בימים האחרונים ברשתות החברתיות להגיע היום לוועידה ולהפגין תמיכה במנהיגותו של היו"ר. אתמול התפרסמה בפייסבוק מודעת תמיכה מטעם חברי חוג "מהפך בשביל ישראל", חוג "החברים של תלמה" וחוגים נוספים תחת הכותרת "אבי גבאי, אנו איתך" עליה חתמו עשרות פעילים.
בהודעה נאמר כי "רק אבי גבאי מתחייב לשינוי בישראל. רק אבי גבאי מתחייב לא לשבת בממשלת נתניהו. אבי גבאי מתחייב להחזיר את ישראל למסלול של ביטחון, חתירה לשלום וכלכלה צודקת. אבי גבאי יוביל קואליציה אמיתית של שינוי בישראל".
 

הוועידה תתבקש לאשר הערב, לקראת הפריימריז שיערכו ב-11 בפברואר, את מפת השריונים והשיבוצים ברשימה לכנסת שמעוררת כעס גדול בקרב חברי כנסת החוששים שלא יצליחו להתברג במקום ריאלי. על פי ההצעה שתובא היום להצבעה גלויה, לגבאי יינתנו שני שריונים במקומות 2, 10 ו-16. בנוסף לכך משוריין במקום ה-11 המנכ"ל ערן חרמוני. "צריך מידה רבה של תעוזה לדרוש במצב הסקרים העדכני שריוני יו״ר", אומרים מתנגדיו.
 
גם במחוז המושבים כועסים. יו"ר הקק"ל דני עטר ינאם היום בוועידה ויביע מחאה חריפה על כך שגבאי שיבץ את נציג המושבים במקום ה-22 הלא ריאלי "וזרק את המושבים מהמפלגה". בסביבתו של גבאי חוששים מפני ניסיונות של מתנגדיו במפלגה לשבש הערב את האירוע ובכניסה לאולם הוועידה תתבצע בדיקה קפדנית ולא תותר הכנסת חומרי תעמולה מכל סוג שהוא לרבות, שלטים, סטיקרים, משרוקיות, חלוקת פלאיירים באולם הדיונים ומחוצה לו.

"תקנון דרקוני ולא דמוקרטי"
 
בהודעה שהועברה אמש לפעילי מפלגת העבודה המתנגדים למהלכים של היו"ר אבי גבאי נאמר כי "ההתנגדות היא עניינית, לא אישית, לא מתלהמת ואינה קשורה לשאלה אם אנו מתנגדים/תומכים באבי גבאי". 
 
המתנגדים הודיעו כי יצביעו נגד כוונה לאשר היום "תקנון דרקוני ולא דמוקרטי" הכולל בין היתר סעיפים כמו  "יו״ר המפלגה יכול לקחת לידיו את ניהול הישיבות בכל עת שיחפוץ״, "אסור להפריע ליו״ר המפלגה", ביטול אופציית ההצבעה החשאית, הצבעה בישיבה בלבד.
 
עוד התבקשו הפעילים להתנגד לסעיף הקובע כי הקוורום ״בעת הצעת החלטה לוועידה שלא על דעת היו״ר, נדרש קוורום של 51% באולם ההצבעה בעת ההצבעה״ כלומר, על כל הצעה שחברי המפלגה ירצו להביא, והיא לא תתכתב עם רצון יו״ר המפלגה - על המציעים להביא לאולם הועידה 2040 איש כדי שבכלל יהיה דיון. 
 
"הכוונה היא לקיים הליך דמוקרטי מכובד וענייני. אין כוונה לתקוף באופן אישי את היו״ר, אין מקום להתלהמות, שריקות בוז, ואין מקום לבלגן, רק נרים את ידינו להתנגדות כאשר יכריזו ״מי מתנגד״. חשוב שכולנו נבוא ונהיה שותפים למפגן דמוקרטי מופתי- דמוקרטיה כהלכתה. זה קריטי וזה חשוב", נאמר בפנייה.