השבוע נאם נתניהו נאום דרמטי ומה שנתן ראיה נוספת לכך שמדובר במשהו דרמטי זה הצווחות והפשקווילים שהאספסוף התקשורתי פצח בו מיד בתום ההודעה הזאת. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שם את האמת אל מול הפרצוף הדוחה והמכוער של הממסד המשפטי, כאשר הוא מראה שחור על גבי לבן שמה שמכונה למרבה הלעג חקירה, הוא אינו אלא פוטש במסווה משפטי. 
הפוטש הזה, מעצם היותו פוטש, מנהל חקירה שלא זו בלבד שאין לה כל רצון לחשוף את האמת, אלא עושה הכל שהאמת לא תיחשף. 43 שנים אני משמש כסניגור, מאות תיקים עברו תחת ידיי, רבים מהם היו תיקים שבהם היו עדי מדינה, ולא נתקלתי, ולו במקרה אחד בודד בו רצה נחקר או חשוד בעבירות מסוימות, כשהראיות נגדו הן בראש ובראשונה עם עדי מדינה, וסורב. אין דבר כזה. לא קיים מקרה אחד בודד שאני מכיר שנחקר, שהראיות .
נתניהו לא סתם רצה להתעמת עם עדי המדינה, נתניהו יודע שהעדויות של העבריינים על פי הודעתם, הרמאים על פי הודעתם, נגד נתניהו, סותרות הודעות שהם עצמם מסרו במסגרת החקירה. מדובר על פי מלשנים על פי התנהלותם. טיפוסים בזויים שכאלה, שיורדים עד לתת רמה של היותם עדי מדינה. באופן מובנה עדותם חשודה בכך שהיא שיקרית. ולכן נתניהו, שיודע שהמיזוג בין בזק ליס אושר על ידי ארבעה "מאסדרים", ואני מדבר על מועצת השידורים, הממונה על ההגבלים העסקיים, והממונה על ההון, כל אלה אישרו כי המיזוג בין בזק ליס היה ללא דופי וללא רבב. ללא לחץ התערבות, בין ישירה ובין עקיפה. ביודעו את כל העובדות האלה, רצה נתניהו להתעמת איתם, ועל מנת שלא יהיו בתוך תיק הפוטש חומרי חקירה, שבהם נתניהו באמצעות עימות מנפץ לרסיסים את הכל, כמובן שהדבר סורב. 


מה אומרת המשטרה? כבר קרוב ל-30 שנה, קבע האלוף אברהם אדן, ההוא מהדגל דיו המפורסם מחודש אדר, מרץ 1949. כבר הוא קבע שמשטרת ישראל יש תת תרבות של שקר ורמייה. מאז משטרת ישראל התדרדרה עשרות דרגות תהומה. כשכתב אברהם אדן על משטרת ישראל, היא היתה זהב טהור לעומת מה שהיא היום. בתום הודעתו של נתניהו, שהוכיחה את הטיב המאוס של החקירה נגדו, שכל מטרתה היא להסתיר את האמת, פרסמה את ההודעה שאומרת: "לא מקובל, ולעולם איננו מאפשרים להתעמת עם כל מי " , חצי אמת מהמשטרה גרועה משקר וחצי. זה נכון מה המשטרה אמרה, אבל זה לא נוגע בשום פנים ואופן לעדי מדינה שמפלילים חשוד, הוא רוצה להתעמת איתם, והמשטרה אומרת לא. בדר"כ להפך, היא מאיצה תוך אזהרה שאם לא תתעמת איתם זה מחזק את העדות נגדך, כי אתה מפחד להתעמת איתם. 
ומכאן, מהלא הזה שומעים את הכן. כשמונעים זאת ממנו, זה מחליש את האמינות של אותם עדי מדינה, כי החוקרים חוששים שמא נתניהו יקרע לגזרים את השקרים הבזויים שהם מטיחים בו. אבל בכך עוד לא אמרנו כלום. יש חלק שני להודעת נתניהו. מן המאסדרים שקבעו שהיא ללא רבב, רק אחת - הגב' בן חי נקראה לעדות, בתקווה שתמסור שהאישור שלה היה לא לגופו של עניין, ונבע מלחצים שנתניהו הפעיל עליה. אבל היא עשתה בדיוק ההפך, לאכזבת חוקריה. אז מה עושים? במסגרת החקירה הבלתי נלאית לגילוי האמת? לא קוראים לשלושת האחרים למסור עדות. כי עדות של ארבעה עדים אובייקטיבים, בלתי תלויים, לפיהם המיזוג בין יס לבזק הוא ענייני ומתחייב מבחינה מקצועית, ואך ורק לאור העמדות האלה אושר המיזוג, ארבע עדויות כאלה, מפי ארבעה מאסדרים, עמוק עמוק בתוך האדמה. 
אבל כשמנהלים פוטש, אז לא קוראים לשלושה מאסדרים נוספים כדי למסור עדות, ואת שתי העובדות הללו חשף נתניהו. התגובה השנייה של המשטרה, כתב החצר של הפרקליטות, אמר גיא פלג דבר הבל ורמייה שהוא שם בפיו, לפיו נתניהו לא רצה לעשות עימות, והוא אמר שהוא יעשה את זה רק אם עורכי הדין ייעצו כן. איפה הייתם ארבעה ימים? למה לא אמרתם. לכך קוראים עדות כבושה ומתפתחת, שחזקה עליה שהיא עדות שקר ורמייה, קל וחומר שאין הסבר לכבישת העדות. מהיום אל תגידו הליך משפטי נגד נתניהו, אלא הפוטש נגד נתניהו