מינויו של יו"ר סיעת חד"ש בחיפה, רג'א זעאתרה, לחבר וועדת הביטחון של העיר, מעורר היום (חמישי) תגובות סוערות במערכת הפוליטית. זעאתרה ויתר בחודש דצמבר על סגנות ראש העיר חיפה, בעקבות בעקבות לחצים כבדים על ראש העיר , עינת קליש, לחזור בה ממינויו לסגנה בשל תמיכה שהביע בארגון חיזבאללה, והשוואה שערך בין ארגון "המדינה האסלאמית" לתנועה הציונית. 



סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) כי "לא ייתכן שאדם כרג'א זעאתרה אשר הקים ארגון BDS במטרה לקדם את החרם הבינ"ל על מדינת ישראל, השווה בין ארגון הטרור הרצחני דאעש לציונות, וטען כי ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה הם ארגונים לגיטימיים, יכהן בוועדה אשר עוסקת בנושאים רגישים כל כך". 
 
ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) קרא לראש לקליש לא לאשר את מינויו של זעאתרה. "הזוי בעיני שאדם שנתן לגיטימציה לפעילות החיזבאללה וקרא ללוחמי הארגון 'לוחמי חופש', יישב בוועדה שעוסקת בהגנה על העיר חיפה מפני אותו ארגון טרור", אמר שטרן. "זה ליקוי מאורות. לא ייתכן שיישב שם וייחשף למידע רגיש באשר לתשתיות אסטרטגיות של העיר והיערכותה לשעת חירום. אני פונה לראש העיר עינת קליש רותם שלא לאפשר את מינויו של רג'ה זעאתרה לחבר בוועדת הביטחון של העיר, ולמנותו לתפקיד שאינו נוגע בעניינים ביטחוניים".
 
קליש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
קליש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הוסיף: "כנראה שהסערה הקודמת לא סייעה לעיריית חיפה להפנים מי מסתובב במסדרונות בניין העירייה והחליטו להעניק לו את הפרס הגדול ביותר לתומך טרור נלהב - מידע מודיעיני. לפני שמוענק לזעאתרה מפתח העיר אני ממליץ לראש העירייה ומנהליה לחשוב האם באמת תושבי חיפה מוכנים לתת את ביטחונם בידי אדם שקרא לארגון חיזבאללה 'לוחמי חופש'?".
 
כזכור, זעאתרה אמר בחודש דצמבר כי הוא מוותר על סגנות ראש העיר לטובת מספר 2 במפלגתו, שהירה שלבי. "אני גאה להכריז שלראשונה בעיר חיפה, לפי החלטת המפלגה הקומוניסטית, האישה הערבייה הפלסטינית היא החברה שהירה שלבי, שתהיה סגנית ראש העירייה", אמר אז.
 
ל״מעריב״ הוא מסר בתגובה: "לא מתפלא שהספסלים האחוריים של הימין עומדים על הרגליים האחוריות, כדי להסית נגד האזרחים הערבים, גם אם נציגי ישראל ביתנו הצביעו בעד המינוי שלי. כן מתפלא על ראש אכ"א לשעבר שלא מבחין בין ועדת ביטחון שמתעסקת בביטחון אישי ומפגעי רעש בחיפה לבין ועדת מל"ח שמתעסקת במצבי חירום ומלחמה. במקום להילחם בנבחר ציבור שמקיים את שליחותו נאמנה - אני ממליץ להם להיאבק בראש הממשלה המושחת והמשוחד שמספסר בצוללות ומאיים על שלטון החוק".