ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו שמע היום (חמישי) את מסקנות הוועדה לבדיקת מוכנות צה"ל. הדיון התקיים בהמשך לפגישתו של רה"מ נתניהו עם נציב קבילות החיילים היוצא, האלוף במיל' יצחק בריק, ולהתייעצויות שקיים עם האלופים במיל' יוחנן לוקר ויעקב עמידרור, כמו גם עם תא"ל במיל' יעקב נגל וגורמים נוספים.


בדיון שנערך היום השתתף גם הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, כמו גם מבקר צה"ל תא"ל במיל' אילן הררי ומבקר מערכת הביטחון תא"ל במיל' איתן דהן. גם חבר הכנסת עמר בר לב, שבחן את הנושא מטעם ועדת החוץ והביטחון, השתתף בדיון. נוסף אליהם, נכחו בחדר גם בכירים נוספים בצה"ל בעבר.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתום הדיון כי הוא "ימשיך ללמוד את הנושא ויסיק את המסקנות בהתאם". לדבריו, צה"ל מוכן למלחמה, אולם קיים צורך להמשיך ולתת מענה לפערים שעדיין קיימים. עוד הוסיף, כי תפיסת הביטחון 2030 תביא את צה"ל למוכנות טובה יותר להתמודדות מול אתגרי העתיד.

כזכור, ועדת מבקר הפנים של צה"ל, בראשות תא"ל במיל' אילן הררי, שבחנה את מוכנות כוחות היבשה למלחמה נוכח דוח הביקורת החריף של נציב קבילות החיילים, אלוף במיל' יצחק בריק, קבעה בחודש שעבר כי כוחות היבשה של צה"ל נמצאים בכשירות ובמוכנות למלחמה וכי אין תרבות שקר בצבא.
 
בהתחשב בפערים שכן נמצאו בביקורת ובצורך להתעצמות נוספת של זרוע היבשה, המליצה הוועדה על מתן תקציב חיצוני של כ־2 מיליארד שקלים בשנה במהלך חמש השנים הקרובות, שיתווסף לתקציב הביטחון. אלוף במיל' אבי מזרחי, שהיה חבר בוועדה יחד עם אלוף במיל' דורון אלמוג, אמר: "יש תהום פעורה בין מה שאני אומר והוועדה קבעה אל מול המסקנות של בריק". 
 
מבקר צה"ל, שהציג בפני הכתבים הצבאיים את הדוח, אמר: "מצאנו שיפור משמעותי בכשירות ובמוכנות של כוחות היבשה למלחמה, הנובע בין השאר משינוי סדרי העדיפויות בתוך הצבא וממהלכים פנימיים שנעשו בתוך צה"ל". 
 
עם זאת, הררי הבהיר גם כי ועדת הבדיקה מצאה גם פערים "המחייבים טיפול נרחב כדי להגיע למוכנות מבצעית מיטבית", ופירט את הממצאים שעלו.