הרמטכ"ל היוצא, רב אלוף גדי איזנקוט, שצפוי לסיים את תפקידו ביום שלישי הקרוב, העניק ראיונות למהדורות החדשות השונות, שחלקים מהם פורסמו הערב (חמישי) וגרסתם המלאה תתפרסם במהדורות השבת. איזנקוט, שיוחלף על ידי האלוף אביב כוכבי, התייחס בראיונות לקודמו בתפקיד בני גנץ, למחלה הממארת בה לקה, למבצע "מגן צפוני" נגד החיזבאללה ולמצב בגבולות הצפון מול לבנון וסוריה, כמו גם לביקורת שספג באשר לטיפול בחמאס.



על מנהרות החיזבאללה, אמר איזנקוט בחדשות עשר כי הן היו עלולות לגרום לאירוע מסדר בסדר גודל "שלא חווינו". לדבריו, "המחשבה שלהם הייתה גרנדיוזית. הם הסתכלו הרבה מאוד שנים קדימה, למלחמה או להסלחמה רחבה מאוד, שבה תהיה להם הפתעה וקלף בתוך החפיסה בו הם יוכלו להשתמש". 



בראיון שהעניק לחברת החדשות, הזכיר לו רוני דניאל את אמירתו מהעבר, לפיה "אם נסראללה היה יודע מה שאנחנו יודעים עליו, הוא היה האדם הכי מודאג במזרח התיכון". איזנקוט השיב כי הוא עדיין תומך בדעה זו, וטען כי "היום אני יודע הרבה יותר. גם הוא יודע שהתוכנית הסודית שלו לביצוע התקפה על מדינת ישראל הייתה ידועה לנו שנים. הם בנו תכנית פנטסטית מבחינתם, של מספר צירי מנהור מאזור מטולה ועד הים. התכנית שלהם הייתה לבצע התקפה שמתחילה באופן מפתיע בתת קרקעי, מחדירה של 1000-1500 לוחמים לצד שלנו, ובחסות זה להפעיל ארטילריה חזקה מאוד על כוחות צה"ל ולהחזיק חבל ארץ במשך שבועות".



"הם אמרו שזה דבר שישראל עוד לא חוותה מאז הקמתה", אמר איזנקוט, "וזה היה הישג שגם ישבש את היכולת של מדינת ישראל לתקוף בתוך לבנון ויביא לרעידת אדמה בחברה הישראלית". 


"מצחיק אותי שאומרים שאני חלק מהנהגת שלום עכשיו". ליברמן ואיזנקוט. צילום: דובר צה"ל


בראיון לכאן 11, אמר איזנקוט כי "אנחנו לא תוקפים בלבנון כרגע בצורה גלויה, אבל פועלים בהרבה מאוד ממדים חשאיים שתורמים לביטחון מדינת ישראל מבלי להביא להסלמה. אם תהיה התבססות צבאית היא תהיה יעד לפעולה צבאית". 
 
באשר לקודמו בתפקיד, בני גנץ, שמתמודד בבחירות הקודמות בראש רשימת "חוסן לישראל", אמר איזנקוט בחדשות עשר כי "הייתי הסגן שלו במשך כל מבצע צוק איתן ולא ראיתי שום דבר מהדברים ששמעתי בתקשורת. ראיתי רמטכ"ל נחוש ומקצועי, שפיקד רוב הזמן מלפנים והשאיר אותי הרבה במטכ"ל". באשר לאפשרות שירוץ לפוליטיקה כמו גנץ, ענה כי "יש חוק נהדר שנקרא חוק הצינון. להצטנן זה הזמן למחשבה". 

איזנקוט התייחס בחדשות עשר גם למחלה בה לקה ולניתוח שנאלץ לעבור, ואמר כי "זה פטיש בראש באמצע החיים". כשאלון בן דוד אמר לו כי הוא לא נראה אחד שנבהל מפטישים, השיב איזנקוט בחיוך כי "בגיל 19 חטפתי כדור בראש באמת, ומאז כל הפטישים האחרים נראים לי עניין של מה בכך".
באשר לסוגיית רצועת עזה, אמר איזנקוט בכאן 11, תוך רמיזה ברורה לעבר ליברמן ובנט, כי "בעיית עזה היא לא רק בעיה צבאית, היא בעיה הרבה יותר סבוכה שמחייבת טיפול רב ממדי. כל מי שאומר שעוד קצת כוח, מחסומים ותקיפות יביא להפסקת תופעת הטרור - לא יודע על מה הוא מדבר". 
 
איזנקוט התייחס גם לטענות לפיהם לא פעל בתוקפנות מספקת נגד החמאס ואמר כי "מי שמכיר אותי ועוקב אחרי מסלול השירות שלי הוא בדרך כלל מתאפיין ביוזמה, בהתקפיות, בתחבולה ובהפעלת כוח. זה מצחיק אותי שאמרו שאני חלק מהנהגת שלום עכשיו"