לאחר שדווח בחודש שעבר כי הממשל האמריקאי בולם עסקת מכירה של 12 מטוסי F16 מישראל לקרואטיה, היום (חמישי) עולה כי המכירה אכן בוטלה. מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם, אמר הערב במהלך ביקור עבודה בקרואטיה כי "לצערי התנאים לא הבשילו ולא הצלחנו לממש את העסקה בשל בעיות שלא היה ניתן לצפות ושאינן בשליטת המדינות". 



לגבי הבעיות האלו שצפו ולא היו בשליטת המדינות לא הרחיב המנכ"ל, אך הוסיף כי "משרד הביטחון הישראלי מצפה להמשך שיתוף פעולה פורה עם קרואטיה. נעשה את המירב על מנת להעמיק את היחסים במגוון רחב של תחומים". לגבי התנהלות שיתוף הפעולה בין המדינות אמר אדם: "הפרויקט התנהל באופן מקצועי. לאורך כל שלבי הפרויקט נוהל שיח מקצועי ופתוח בין ישראל לקרואטיה. קרואטיה פעלה באופן מקצועי ובשיקול דעת לאורך כל הדרך".  



כזכור, לפני כחודש פורסם כי הממשל האמריקאי בולם את העסקה מישראל לקרואטיה, וכן כי באותו הזמן החלו להגיע מסרים מארה"ב לפיהם וושינגטון לא תאשר את העסקה והאמריקאים לא מרוצים ממנה.



עוד פורסם כי האמריקאים כועסים על כך שישראל הוסיפה למטוסים האמריקאים, אותם לא הייתה אמורה ישראל למכור לצד שלישי ללא אישור ארה"ב, מערכות חדשות על מנת לשכנע את הקרואטים לקנות את אותם.