היסטוריה בבג״ץ: בית הדין הגבוה לצדק נתן היום (חמישי) תוקף לצעד בדרך לייצוג נשים במפלגות החרדיות, כאשר הורה למפלגת אגודת ישראל לתקן את תקנונה תוך 21 יום, באופן שמסיר כל מניעה תקנונית לקבלתה של אישה כחברה במפלגה. 



החלטה זו של בג"ץ עשויה להשליך באופן ישיר על כל תקנון של מפלגה בישראל, ובכך למנוע הדרת נשים במפלגות החרדיות. בכך למעשה בג"ץ פוסק כי לא ניתן להשלים עם אפליה והדרת נשים ממפלגות בישראל ועושה צעד היסטורי בעיגון זכות השוויון המגדרי במדינת ישראל.  


מי שהגיש את העתירה לבג"ץ הוא עו"ד תמר בן פורת נגד מפלגת אגודת ישראל. לעתירה הצטרפו עשרה ארגוני נשים, בהובלת עמותת "איתך". לדיוני בית המשפט הגיעו נשים חרדיות מארגונים חרדים נוספים, כמו גם נשים חרדיות עצמאיות שבאו לתת רוח גבית לסולידריות של ארגוני הנשים. לעתירה הצטרף גם מרכז קונקורד במעמד ידיד בית המשפט, באמצעות פרופ' פרנסס רדאי וד"ר אבינעם כהן, שהדגיש כי ההדרה מנוגדת לסעיף 7 באמנת CEDAW, שישראל חתומה עליה.

ח"כ מרב מיכאלי מסרה בתגובה להחלטת בג"ץ: "מאה שנה אחרי שנשים קיבלו את הזכות לבחור ולהיבחר, גם הנשים החרדיות בישראל מקבלות את הזכות להיבחר. יש שופטים בירושלים והם אומרים: אין יותר שלט 'אין כניסה לנשים'. גם קול אשה חרדית במפלגה חרדית הוא לא ערווה. ניצחון ענק ל'נבחרות' שמייצגות את הנשים החרדיות שלא מוכנות יותר שישתיקו אותן". 

בנוסף, בתגובה להכרעת בג"ץ אומרות "נבחרות" - נשים חרדיות לייצוג, שוויון וקול: "בקרב הציבור החרדי ישנן נשים איכותיות היכולות לחזק את הציבור החרדי ולשרת אותו באמונה תוך שמירה על ייחודיותו וערכיו. אנו קוראת לראשי המפלגות החרדיות להבין כי הגיע הזמן לתת קול ל-50% מהציבור החרדי ולצרף אישה חרדית לרשימת המפלגה לכנסת".
 
"הפגישה של חברי הכנסת החרדים עם הרב ברלנד השבוע, שהורשע בעבירות חמורות נגד נשים, מוכיחה שוב את החשיבות של שילוב נשים ברשימות החרדיות. אנו מקוות כי זוהי תחילתה של מגמה לתיקון הדרת הנשים מהפוליטיקה החרדית מאז קום המדינה. אנו מברכות את בג"צ על ההחלטה החשובה שנותנת רוח גבית לפעילותינו בהכשרת מנהיגות חרדיות לעשיה חברתית פוליטית"