ההפגנות בגבול רצועת עזה צפויות להתחדש היום (שישי) בשעות הצהריים, זאת לאחר שבוע מתוח שבמהלכו, כך לפי דיווחים ערבים, ישראל הקפיאה את העברת הכספים מקטאר לחמאס, וכזה שכלל תקיפות של צה"ל ברצועה ויירוט רקטה ששוגרה לעבר אשקלון.

במערכת הביטחון נערכים להפרות סדר במהלך המחאות הפלסטיניות, זאת לאחר שחיל האוויר תקף עמדות צבאיות של חמאס בתחילת השבוע לאחר שמטען, שחובר לבלונים ושוגר באמצעות טיסן משטח רצועת עזה, התפוצץ בשטח ישראל.
כמו כן, לפני ארבעה ימים יורטה רקטה ששוגרה מרצועת עזה לשטח ישראל, מה שגרר תקיפה נוספת של צה"ל ברצועה. בעקבות שיגור הרקטה הופעלו אזעקות באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. 

כאמור, השבוע היו אמורים לעבור 15 מיליון דולר במזומן, כתשלום למשכורות פקידי החמאס, אך העברתו הוקפאה. הכסף היה אמור לעבור במסגרת העברה של 90 מיליון דולר מקטאר לרצועה, בטווח של כחצי שנה, זאת באישורה של ישראל כצעד נוסף בדרך להסדרה ועל מנת לשפר את החיים ברצועה. עד כה הועברו בחודשיים האחרונים 30 מיליון דולר במזומן, שהגיעו במזוודות ובאמצעות השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי. 

בתוך כך, משלחת מצרית הגיעה אתמול בשעות אחר הצהריים לעזה והתקבלה על ידי מנהיג חמאס, יחיא סנוואר, וכן על ידי ראש מנגנוני הביטחון של חמאס, תאופיק אבו נעים. במשלחת המצרית היו הגנרל איימן בדיע סגן ראש המודיעין המצרי והאחראי על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי אחמד עבד אל-חאלק. 
בחמאס הבהירו בפני אנשי המשלחת המצרית שישראל אינה ממלאת אחר ההבנות להקלה על המצור ברצועה הנמשך זה 12 שנים מה שגורם למתיחות ברצועת עזה וכן ממשיכה בהפרות הכוללות פגיעה במפגינים בצעדות השיבה, תקיפת הדייגים במרחב הימי והפגזת מטרות ברצועה התקופה האחרונה.
המצרים הפצירו בפלגים לשמור על צעדות השיבה שיתנהלו בצורה עממית ולא לנקוט באמצעים שעלולים לתת תירוץ לישראל לתקוף את המפגינים. על פי מקורות בעזה תהיה מחר הפגנה ללא חיכוך עם כוות צהל ובתמורה יועבר הכסף הקטארי כבר בשבוע הבא.