לאחר שתקף בחריפות אמש את יו"ר מפלגתו, אבי גבאי, הסביר הבוקר (שישי) חבר הכנסת איתן כבל, בתכניתו של ניסים משעלב-103FM, מדוע הוא דורש מגבאי לפנות את כיסאו. "עשינו טעות שעלולה לחסל את המפלגה שלנו", הסביר כבל, שהוסיף: "אני לא מוכן למות מחובק".



"אני רוצה להזכיר שאני תמכתי באבי גבאי, וללא תמיכתי הוא לא היה נבחר בוודאות, וגם בשל כך התנצלתי בפני חברי עמיר פרץ אתמול", הסביר כבל בפתח דבריו. "אפשר להתייחס לזה בציניות, כאילו במפלגות דמוקרטיות אחרות הדברים האלה לא קרו, אבל בוא נדלג מעל הדברים האלה. בשורה התחתונה - הוא יושב על כיסאם של בן גוריון ורבין, והמפלגה מקבלת שבעה מנדטים בסקרים".



בהתייחס לדבריו, לפיהם הוא עשה טעות כשתמך בגבאי, אמר: "אתה מדבר ברדיו, יש לך תכנית. אם הרייטינג שלך יירד באופן משמעותי, אפילו כמעט ב-100 אחוז, האם אתה תישאר בתפקיד שלך למרות שיש לך חוזה בתפקיד? קל וחומר כשאנחנו עוסקים בעניינים הרי גורל. העובדה היא שאנחנו הבאנו אותו כקביים למפלגת העבודה. תקווה גדולה מאוד שאכזבה".



"אני לא מוכן למות מחובק", ירה כבל, שהסביר: "יש אפשרויות לצאת מהמשבר הזה. עשינו טעות והטעות הזאת היא בעייתית ועלולה לחסל ולהוריד את המפלגה הגדולה הזאת שהקימה המדינה".

כשנשאל האם הוא כועס על גבאי משום שהוא עלול לא להיבחר לכנסת, אמר: "האמת שזו שאלה מביכה. אני אסביר לך את הדבר הבא - אני רוצה להיבחר מאוד, אבל אני לא מתיירא לא להיבחר. בשאלה שלך נעוצה התשובה. אם המשמעות היא שלא אצליח להיכנס בעשירייה הראשונה - ואי אפשר, ואם יורשה לי להתהדר על קדנציה מפוארת שעשיתי, אם אני לא  אצליח להיכנס בעשירייה הראשונה, אז על מה אנחנו מדברים? האמן לי, אז אתה מכיר אותי. אתה
יודע שאני לא שם וזו לא הסיבה שאני מוליך את כל המהלך הזה".

"אני מאוד רוצה (להיות בכנסת), אני לא מתחמק. אני מאוד רוצה להיבחר, אבל אינני מתיירא שלא. האמן לי, לכן ולמרות זאת ואף על פי כן ותדע לך, גם אני אבחר ואכנס לעשירייה, הבעיה היא לא להיכנס לעשירייה, הבעיה היא שאנחנו חס וחלילה עלולים לא לעבור את אחוז החסימה. האם חלמת שפעם בגבעתיים לא יהיה לנו רוב? האם חלמת שחיפה האדומה תעלם לנו? נו באמת. אני זוכר שכשהייתי מדבר היו אומרים לי 'אתם הפוליטיקאים באים...', ובוקר אחד אתה בא והעסק סגור? דע לך, שבע-שמונה מנדטים שיש היום בסקרים אלה סקרים מקובעים. תמיד, ב-20 שנים האחרונות, ותבדוק אותי אם אני טועה, אנחנו מקבלים לרעתנו בין שניים לחמישה  מנדטים פחות בסקרים".

"אני איש אמיץ", הכריז חה"כ, "מעולם לא שמתי אנשים מעל העמדות של התנועה שלי, ואגיד לך עוד דבר: כן, אילו היו אתמול הצבעות חשאיות, אין לי ספק שהיינו מנצחים. אילו היינו שמים קלפי בסיעת העבודה, שלא יהיה לך ספק. גם אתה יודע את התוצאה. נחמד לעסוק בי".
"שום דבר לא אישי הכל אישי", הבהיר כבל. "בוא נעשה סדר, כיוון שהרבה זמן לא דיברנו, ואתה לא עוקב מספיק, אני חוזר ואומר לך - אני האיש שהוביל אותו לשבת בכיסאו. מעולם לא ביקשתי ממנו דבר ואתה יודע ניסים כיו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר ועדת החקירה של הטייקונים עשיתי קדנציה מפוארת. אין לי במה למצמץ, להתבייש. באמת. ולכן אתה לא תמיד חייב שכל דבר שיהיה אישי. כן תתפלא ניסים לפעמים העניינים הם אמיתיים".