הכתב לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, הזהיר הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM מהסלמה דרמטית בדרום לפני הבחירות. "מאוד יכול להיות שאנחנו נמצאים ערב הסלמה ברצועה", העריך יחזקאלי, שהסביר: "בגלל שחמאס לא מקבל תקציב ההמונים יוצאים החוצה. אנחנו במצב מאוד עדין ברצועה עזה".



"ישראל לא העבירה את הפעימה השלישית של המזוודה עם ה-15 מיליון דולר ואבו מאזן לא העביר כספים לפקידים", ציין העיתונאי הוותיק. "לכן, חמאס חוזר לחדש את ההפגנות על הגדר. הוא מאיים להחזיר את טרור הבלונים. חמאס אומר שאם אין כסף יהיו בלונים. כלומר, הם קיבלו החלטה לחמם מחדש את הגזרה באמצעות טרור הבלונים. זה תמיד ביחד עם המצב הכלכלי של חמאס. יש החלטה לחדש את ההפגנות כל עוד כסף לא זורם לעזה".


"אחד ממקורביו של אבו מאזן אומר לי שברמאללה מעדיפים מבצע ישראלי בעזה לפני הבחירות", הוסיף יחזקאלי. "אולי הם מייחסים לנתניהו את היכולות שאין לו. אבו מאזן היה רוצה לגמור סופית עם הסיפור הזה של חמאס, ולכן הוא ממשיך בתהליך החנק שלו על רצועת עזה. תוסיף לזה את אי הכנסת הכסף הישראלי. לכן, אני חושב שחיכוכים יתחילו על הגדר ויימשכו לנפילה פה ושם. זה יחזור למוד הקודם שלפני ההרגעה".
לדבריו, "השבוע מלאו 10 שנים לעופרת יצוקה, וזה היה המבצע שהיה הכי קרוב לתת מכה קשה לחמאס, כזו שהם יזכרו אותה. על ההרתעה הזו אנחנו עדיין חיים היום. אם אתה לא משמר הרתעה אתה.. כל פעם אתה סופג את השאריות שהשארת בפעם הקודמת".
איך צריך להגיב אם הטרור יחודש?
"אני יכול להעריך שישראל תכיל, תשתבלל ותנסה לדבר. המצרים כבר קיבלו טלפון והתבקשו להיכנס לעניין. אין מה לעשות, נמשוך את זה עד הבחירות. לדעתי לא יהיה מבצע אם חמאס לא ישבור את הכלים. כל עוד הוא לא יעשה את זה נכיל ונבליג, וכסף יזרום לרצועת עזה".